Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als u koorts heeft, gaat u dan naar een eerder gemaakte afspraak?

temp 39C.

Afspraak is redelijk belangrijk, maar persoon voelt zich ellendig en wil liefst niet over straat.

Is het verantwoord om je in te spannen met koorts? (diabeet)

advies welkom!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
763

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Juist als iets redelijk belangrijk is zou ik het niet doen.
Je kunt veel ruïneren als je je niet fit voelt.

Toegevoegd na 1 uur:
Ik krijg een wat rare indruk van de gang van zaken, zelfs zo dat ik denk dat als je gaat dat dat tegen je gebruikt kan worden.
Dat ze niets kunnen verzetten is een K.smoes, als je op de intensive-care lag verzetten ze het ook.
Maar ik zou het toch maar via de huisarts proberen te spelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nee, ik niet. Ik kruip dan onder een deken op de bank na eerst bij de huisarts te zijn geweest.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee eerst goed uitzieken anders steek je iemand anders ook aan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee. koorts betekent dat je lichaam hard aan het vechten is tegen een infectie. Geef het die kans, anders loop je het risico dat de infectie wint.
Bij ons is het bijna een regel. Werken als je niet lekker bent is je eigen keuze, maar bij koorts: thuisblijven!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij een temperatuur van meer dan 38˚C is er sprake van koorts. Meestal gaat dit samen met een gevoel van algeheel ziek zijn. Koorts is een zinvolle reactie van het lichaam op een infectie. De koortsreactie moet helpen de infectie te bestrijden. Een infectie ontstaat als bacteriën of virussen het lichaam binnengedrongen zijn. Hoge koorts gaat vaak gepaard met koude rillingen.
Koorts zelf is niet gevaarlijk. Het is wel een signaal dat er ergens in het lichaam iets aan de hand is.
Aandoeningen zoals koorts, braken en diarree kunnen bij mensen met diabetes extra problemen geven. Dit geldt vooral bij de behandeling met insuline. De glucosestofwisseling raakt in de war en aanpassingen van de dosering en soort insuline is vaak noodzakelijk. Koorts, braken en diarree kunnen zeker bij een te hoge bloedglucosewaarde snel leiden tot uitdroging.
Advies; blijf thuis, drink voldoende en geef de patiënt kans te herstellen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Koorts, tja, temperatuur zou mij niet zoveel zeggen, als ik me goed voel en nog goed kan functioneren zou ik gewoon gaan. Het moet echt wel tot braken aan zijn of mogelijke flauwvallen als ik niet ga.

Echter geef je aan dat je ook diabeet bent (of de persoon in kwestie dan); dat brengt dus een extra gevaar met zich mee m.b.t. de glucosespiegel. In dat geval zou ik zeker thuis zijn omdat glucose in dit soort gevallen heel lastig te compenseren zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding