Leven mensen langer als hun hartslag lager is dan gemiddeld?

Je zou zeggen van wel; omdat het hart een x aantal slagen heeft gedurende je leven!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat ik eerder al eens gelezen had, is dat hartslag niet direct bepaald dat je veel langer leeft, maar dat bijvoorbeeld konijnen minder lang leven dan een olifant omdat zij in hun leven binnen een korte tijd voor meer nageslacht kunnen zorgen.

Het beste antwoord

Ik heb ook wel eens zoiets gehoord ja. Een lage hartslag wijst op een sterke, grote hartspier en die krijg je door veel te sporten. Door te sporten kun je bereiken dat je hartslag in rust lager wordt. Dan is het natuurlijk de vraag of de lagere hartslag ervoor zorgt dat je langer leeft, of het feit dat je veel sport en daarmee je lichaam goed onderhoudt...Hoe dan ook, ik geloof er niet zo sterk in dat je het aantal slagen 'op' kunt maken in een mensenleven :)