hoe komt het dat je zo'n raar gevoel in maag krijgt als je vrijeval maakt in een achtbaan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.7K
Kristal
10 jaar geleden
Ja, leuke vraag, ik ben benieuwd naar het antwoord.
+1
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het exacte antwoord op de vraag weet ik niet. Maar dat men als men verliefd is ongeveer het zelfde gevoel krijgt komt omdat deze gebieden in de hersenen dicht bij elkaar liggen, meen ik ooit gehoord te hebben.

Antwoorden (1)

Tijdens de vrije val is het de zwaartekracht die je naar beneden trekt, terwijl je in de achtbaan naar boven wordt geduwd.
Alle druk die je voelt tegen je lichaam is opwaartse druk van de grond, omhoog geduwd door je voeten, dan je benen en omhoog door je ribbenkast.
Je voelt de kracht van de versnelling en de weerstand die je lichaam ondervind.
Het menselijk lichaam is niet massief. Het is voornamelijk samengesteld uit onderdelen die losjes verbonden zijn. Hierdoor zal elk deel van je lichaam apart versnellen. Je organen worden daadwerkelijk rond en in elkaar geschoven.
Omdat je tijdens de vrije val naar beneden eventjes gewichtsloos bent, krijg je dit rare gevoel in je maag.