waarom geen verder onderzoek bij eiwitverlies in urine?

k heb sinds twee jaar eiwitverlies in urine onderzoek is gedaan en bleek dat de nieren goed werken maar blijf eiwitverlies houden van 1plus en soms twee plus maar de huisarts weigert verder onderzoek naar de herkomst van het eiwitverlies en hoor en lees overal als dat niet behandeld wordt dat er dan nierschade komt op den duur klopt dat en wat moet ik doen ik weet het niet meer en ben wanhopig.

Groeten Johan

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Je eiwit verlies zal niet aan de te hoge kant liggen maar wat de huisarts of de medici normaal noemen. Dat houdt in dat er geen grote reden is om verdere in te grijpen.
Indeling eiwitverlies

Naar gelang de hoeveelheid eiwit in de urine, is er een indeling gemaakt:

Normaal(= normo-albuminurie)
minder dan 30 milligram eiwit per dag.

Licht verhoogd(= micro-albuminurie)
30 tot 300 milligram eiwit per dag.

Verhoogd(= macro-albuminurie)
300 tot 3000 milligram per dag.

Sterk verhoogd(= nefrotisch eiwitverlies)
meer dan 3000 milligram (= 3 gram) per dag.
ronron1212