wanneer heeft iemand karakter?

als je bijvoorbeeld zegt: dat is een man met karakter.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (7)

als iemand zich niet laat dwingen door anderen, niet achter anderen aanloopt en z'n eigen weg gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iemand met zelfkennis en zelfvertrouwen die zijn persoonlijkheid en zijn meningen duidelijk in zijn gedrag naar buiten brengt. Of, natuurlijk, drie keer ‘haar’.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als hij/zij bij zijn (weldoordachte!) mening blijft, ook al maakt hij/zij zich daardoor allerminst populair bij de meehuilende wolven, als je hem/haar ten alle tijden kunt vertrouwen, een rots in de branding, die zegt wat hij/zij denkt, en doet wat hij/zij vindt dat hij/zij móét doen - een integer persoon, die alleen bereid is tot het sluiten van compromissen, als dit niet ten koste gaat van de eigen integriteit, en door niets en niemand om te kopen is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Karakter toon je pas echt als je constant achter je eigen mening en beweegredenen blijft staan en er niet van afwijkt. Ook al is het doel moeilijk te bereiken en kies je niet de allermakkelijkste weg om je doel te bereiken, bewandel je paden om je doel te bereiken, die je via een omweg had kunnen mijden dan toon je pas karakter. Niet makkelijk van zijn/of haar pas te krijgen dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is iemand die zijn eigen mensbeeld laat zien door zijn of haar eigen principes te volgen en niet hypocriet is.Het is ook iemand die voor zijn eigen fouten uit kan komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als mensen hun afspraken nakomen, en iemand die andere mensen belangeloos helpt, niet om er zelf beter van te worden maar om de ander te helpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als ik aan een man denk dat echt karakter heeft..
denk ik dat het voor mij persoonlijk is omdat die persoon zijn mening op zo'n manier kan brengen dat je er onmiddelijk respect voor hebt..

Die persoon straalt een zekere rust en vrede-met-zichzelf uit..