kun je terug nier terug transplanteren?

Stel je moeder heeft een nier nodig en ik als zoon sta haar mijn nier af. Onze bloedgroepen matchen en ik leef gezond (voeding, geen drug/roken etc.) Als ze uiteindelijk sterft aan ouderdom (dus mijn nier werkt uitstekend) Is het nodig om het terug te transplanteren?

Toegevoegd na 1 minuut:
is het mogelijk* om mijn nier terug te transplanteren?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Nodig is het niet, want met één nier kun je uitstekend leven.
Maar stel dat jij tegen die tijd toch een nier nodig zou hebben en de door jou gedoneerde nier werkte nog uitstekend, dan lijkt het me in principe wel mogelijke om de nier van je moeder terug te ontvangen.