helpt het tegen muggen als je voordat je gaat slapen, doucht met citroengeur?

Muggen lopen weg van citroengeur (zie bv. citroengeranium tegen muggen), nu vraag ik me af of het dan ook helpt als je je vlak voordat je gaat slapen, wast met citroengeur of bv. afspoelt met water+citroen

10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://www.salusi.nl/welke-fabelachtige-troep-niet-werkt-tegen-muggen/
Hier staan wat tips wat wel werkt en wat fabels zijn.
liveisgreat
10 jaar geleden
interessant artikel, alleen jammer dat ze vooral zeggen wat er NIET werkt voor zover ik het begrijp. En slapen naast een barbecue :-) doen weinig mensen denk ik.
toch bedankt het is in ieder geval al interessant om te weten wat ik zeker niet moet doen

Antwoorden (2)

jazeker maar je kunt in de winkel ook gewoon citroen geur kopen dus als je last hebt van muggen kan je jezelf bespuiten met citroen geur
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
nou ik heb alles geprobeerd citroen tot citronella kaarsen , sprays , rollers , champoo's helpt allemaal niet, het zit gewoon tussen de oren. muggen kunnen niet ruiken, ze beschikken golf signalementen en komen op warmte af. je lichaam straalt gewoon warmte af en daar komen ze gewoon op af. aldus discovery channel documentaires. dus het hele citroen gedoe is een fabeltje. gewoon een airco naast je zetten en je hebt er geen last van. de beste methode is nog altijd de vliegenmepper