Wie is de langste man van de wereld. En hoelang.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is een Turkse man, zijn naam schiet me niet te binnen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geen antwoord, maar de langste persoon ooit was 2,72m.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja was, maar de vraag is: wie is.

Antwoorden (2)

Dat is Sultan Kösen, hij is 2,51 meter, de langste man ter wereld, maar is niet de langste man ooit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1. Robert Wadlow – 2,72 meter
Robert Wadlow is nog altijd de langste man ooit en de langste mens die ooit heeft geleefd. Tijdens zijn leven (1922-1940) genoot hij door zijn legendarische lengte grote bekendheid. In tegenstelling tot veel andere bijzonder lange mensen is "genoot" overigens wellicht ook wel het juiste woord, want hij maakte van zijn lengte gebruik om het hele land (de VS) rond te reizen, en zijn begrafenis werd door 30.000 tot 40.000 mensen bezocht. Hij overleed op zijn 22e door de gevolgen van een infectie aan zijn enkel. Er was toen nog geen enkel teken dat zijn groei vertraagde. Robert Wadlow was naar verluid toen hij naar de middelbare school mocht de twee meter al ruim gepasseerd en zelfs met 220 kilo had hij volgens dokters nog ondergewicht. Gelukkig had hij echter nauwelijks last van zijn rug, in tegenstelling tot de meeste zeer lange men