Luisteren naar je verstand,of naar je hart?

Wat kan je beter doen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bij mij licht dat niet op 1 lijn.gedachten en gevoel. dat komt hopelijk wel weer goed. maar als t soms echt zo moeilijk is om te kiezen: vraag ik iemand anders om met me mee te denken. zoals mijn pleegvader, of mn beste vriend. ik ben niet te lui om zelf te denken, maar iemand die je vermoedens bevestigd of je juist de andere kant laat leren kennen: zulke mensen moet je zuinig op zijn. ik heb echt veel aan ze! :)

Antwoorden (24)

Luister naar je hart en laat je verstand beslissen of het goed is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt eraan.
Je kan je hart volgen maar in sommige situaties is het beter om naar je verstand te luisteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Welke als eerste antwoord geeft.
Soms is dat je gevoel en de andere keer je verstand.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je het echt niet meer weet, dan is mijn motto; Je gevoel maakt geen denkfouten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verstand lijkt me beter, al is het hart soms zo verleidelijk..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Precies!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
correct!
ik ga mijn verstand gebruiken om te krijgen wat mijn hart wil.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
luister naar beiden, en neem daar ook de tijd voor.
wik en weeg, op een gegeven moment ben je klaar om een besluit te nemen.
het kan, al naar gelang de situatie, varieren wat je zwaarder laat wegen.
Rieneke1
14 jaar geleden
Luister naar je hart is de beste raad...

Zoals een dorpswijze ooit zei: Als er stront aan de knikker is, dan is het verstand pissen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is vaak als ze de messen slijpen...
Naar niemand luisteren en je hart volgen ;)

Toegevoegd na 59 seconden:
Denk aan je hart!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Luisteren naar je verstand,of naar je hart?"

Velen beredenen alles met het verstand,
maar weinigen luisteren naar het verstand;

velen luisteren eerder naar het hart,
omdat dát aan de meesten wordt aangeleerd;

dat mag, en de meesten zeggen daarom:
"Je moet naar jouw hart luisteren."

Wannéér men naar het hart luistert,
en het verstand probeert te negeren,
dan zal men innerlijke strijd,
onenigheid en dualiteit ervaren
tussen het hart en het verstand;

het verstand weet bijvoorbeeld
dat het beter is om naar ‘links’ te gaan,
maar het hart wilt, trekt en gaat toch naar ‘rechts’;

ik laat mijn hart naar mijn verstand luisteren,
opdat zij samen één- en dezelfde kant opgaan
en de dualiteit vermijden;

dát lijkt mij de meest verstandige keuze…
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gebruik je verstand, je hart volgt bijna altijd. Ga er niet van uit dat het altijd goed komt, dus wees voorbereid op tegenvallers, dan kan je het aan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je hart zegt wat je wilt, je verstand zegt wat verstandig is.
Je verstand is beinvloed door 1000 factoren (ouders, omgeving) en je hart net zo goed.

Maar als je uiteindelijk een beslissing maakt waar je hart zich lekker voelt en je verstand zich in kan vinden, zul je je absoluut het lekkerst voelen.

Maar overweging: achter dit soort vragen zit een andere vraag, als in "wat moet ik doen, met wie houd ik rekening, en waarom eigenlijk?".
Daar kun je uren over kletsen, dus raadpleeg de vrienden die je echt vertrouwt en die niet alleen zeggen wat je wilt, en niet alleen willen wat jij zegt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Denk met je hart, en voel met je verstand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hangt van de situatie af als het om liefde, partner enz gaat dan luister je naar je hart.
Als het om werk enz gaat dan luister naar je verstand.
Als je twijfelt luist dan altijd naar je hart het kan geen kwaad. Net als water in de wijn doen doet ook geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt niet naar je hart luisteren. Het gaat alleen maar om je verstand. Het is een kwestie van de keus. De voor en de nadelen tegen elkaar afwegen. En luisteren naar je verstand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sind wanneer jkan jij met je hart voor en tegens afwegen. Als je onbezonnen in een avontuur wilt springen, dan moet je vooral naar je hart 'luisteren'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe echt is liefde, door het volgen van je hart, je verstand is maar een middel om te begrijpen. Jouw pad is liefde, want zo doe je dingen met passie en je hart, intuitief zegt jouw stemmetje hoe het is, erna ga je redeneren en gebruik je verstand. Alles is liefde.Daar waar innige liefde bestaat, bestaan ook wonderen. Wonderen berusten niet zozeer op gezichten, stemmen of een genezende kracht die ons van verre komt aanwaaien, maar op ons vermogen om dingen steeds verfijnder waar te nemen zodat we in staat zijn om een moment lang te zien en te horen wat zich altijd al om ons heen bevindt. Liefde ontvang je al bij je geboorte. Een geweldig fenomeen die ons innerlijk in een bad van warm licht zet. Door heel je leven heen is de liefde die je ontvangt echt. Deze liefde wordt getransformeerd naar de mogelijkheid liefde te schenken. Het is een krachtige ervaring van ontvangen en geven. Liefdevolle aandacht kan zelfs genezend zijn. Zelfs in de Bijbel staat het er vol mee. Duizenden dichters en poëten hebben geprobeerd de liefde te beschrijven. De energie de kracht in liefde geeft kracht aan de ziel want de ziel begrijpt de taal van liefde. Deze warme woorden en gloedvolle woorden wil ik jullie geven. Lieve mensen, koester je eigen wezen, en ontdek haar oneindige, koester in liefde, je eigen wezen, en ontdek haar oneindige schoonheid. Vind de rust en vrede in je zelf, luister naar de klanken van de muziek van je hart die naar je ziel is gericht. Vind de rust en vrede in je zelf, en ontdek je innerlijk licht. Zelf ben ik ernstig ziek en deel mijn liefde met anderen, deze positieve sprankeling werkt want ik ontvang zoveel liefde, ja zelfs nu mijn lichaam het laat afweten. Vraag zoveel mogelijk aan jezelf op elk moment van de dag of er liefde inzit en je zal wonderen aanschouwen. Laat je liefdevol troosten en geef troost door, liefde maakt gelukkig en geluk geef je door. Liefde wandelt door schaduwen, liefde is jouw thuis jouw licht. Echt thuis, is in ons zelf, waar jouw lichtje brand, met innerlijke liefde die de kracht heeft de sterren te laten fonkelen en om warm te worden in de zon, voel je eigen liefde en de liefde van de ander dat innerlijk gevoel is mijn en jou thuis. Je hart Addy
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ligt er heel erg aan waar het over gaat... Als je met je verstand weet dat iemand je veel pijn gaat doen, maar je hart zegt dat het de ware liefde is, zou ik zeggen: luister naar je verstand. Want dit is niet je hart wat spreekt, maar je hormonen...
In keuzes bij grote aankopen (auto's, huizen, vakanties) blijken mensen heel vaak hun intuitie te volgen en dan gewoon de goede keuze te maken. Ze zeggen dan achteraf dat ze alles goed afgewogen hebben, maar wat ze eigenlijk gedaan hebben is éérst de keuze gemaakt, en dan daarna daar allerlei geldige argumenten bij gezocht. En zo houden wij onszelf voor de gek dat ons verstand méér te zeggen heeft dan onze intuitie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik d'enk naar u hard maar het kan ook naar u verstand zijn hè
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Luister naar je ademhaling. Misschien vallen dan na een paar minuten je hart en je verstand samen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naar allebei
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
naar je hele lichaam luisteren.
je lichaam maakt de beste keuzes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kies niet maar maak gebruik van beide.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naar je hart.!
Verstand kan ook soms afleiden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat ligt eraan wat voor type mens je bent ; een verstandsmens of een gevoelsmens. Ik ben een gevoelsmens, dus doe ik alles met mijn gevoel. Dat is geen keuze, ik weet niet beter.