Als ik met mijn ogen knipper dan suizen mijn oren. Hoe kan dit?

Ik ben nu erg verkouden. Mijn ogen tranen, en mijn neus zit dicht. Af en toe krijg ik een "steek" in mijn ogen. Het is dan fijner om mijn ogen te sluiten. Tijdens het dichtknijpen hoor ik binnen in mijn oor een suizend geluid. Klinkt voor mij een beetje alsof je vol in de wind op het strand staat. Is dit te verklaren?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.5K

Het beste antwoord

Je hoort de spierspanning als ruis in je oren als je met je ogen knippert.
De geleiding gebeurt door zowel weefsel, bot als buisjes.
Ook als je je kaakspieren spant, hoor je dit geruis en heeft dezelfde oorsprong, spieren maken dus geluid als ze contraheren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

ja, je neus oren en ogen staan allemaal met buisjes met elkaar verbonden. Dus als het enen niet helemaal lekker is kan dat de andere ook beïnvloeden.