waar vind ik geboortes van kinderen die niet erkend zijn?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je bedoelt alle geboortes binnen Nederland?

Het beste antwoord

Er is geen specifiek register voor niet erkende kinderen. In de registers van de burgerlijke stand wordt iedereen opgenomen zonder onderscheid. Een kind heeft altijd een moeder waar het familie van is en zo wordt het kind opgenomen in de registers van de Burgerlijke Stand. Een vreemde/derde krijgt geen inzage in de gegevens, die kan je alleen voor jezelf opvragen. Voorts is het register alleen toegankelijk -onder bepaalde omstandigheden -voor officiële instanties, dat alles in het kader van de privacywetgeving.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In het geboorteregister van de Burgerlijke Stand, net als de geboortes van andere kinderen. Niet-erkende kinderen krijgen de achternaam van hun moeder.

Maar je kunt als buitenstaander niet in die bestanden 'rondneuzen'.

Toegevoegd na 1 minuut:
"Een afschrift of uittreksel wordt alleen verstrekt aan uzelf, een gemachtigde of een persoon met een gerechtvaardigd belang (bijvoorbeeld een ouder die voor een kind een afschrift nodig heeft).

Een afschrift of uittreksel:

•van de geboorteakte kunt u aanvragen in de gemeente waar u bent geboren.
... "
Computoon
10 jaar geleden
Vanwege de privacywetgeving zul je dat ook niet kunnen vinden; dat wordt pas na 100 jaar gedigitaliseerd en vrijgegeven.