Nee, je mag met een navelpiercing de eerste 6 maanden niet zwemmen, douchen mag wel.

Toegevoegd na 6 minuten:
In zee zwemmen schijnt na 6 weken wel te mogen. Toen mijn piercing werd gezet, werd verteld dat ook dat 6 maanden niet mocht.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij de meeste piercingshops zeggen piercer's 6 weken,maar het schijnt dat het 6 maanden tot 9 maanden duurt voor een navelpiercing genezen is.
Je hoort dus verschillende dingen hierover.
Ik heb zelf gewacht tot het niet meer zo gevoelig was want ik heb snel ontstekingen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ben er ook geen voorstander van om te gaan zwemmen voordat hij helemaal is genezen, daarom heb ik ook zonder naar een link te zoeken dit antwoord neergezet, in de veronderstelling dat dit nog steeds zo is. Ik ben al blij dat een chloorzwembad dan nog niet mag, dat is meestal goorder dan de zee. De zee is over het algemeen wel schoon. Maar te lang zwemmen lijkt mij ook niet goed.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja,daar moet je echt 6 maanden mee wachten hè,voor je er mee in chloor mag.
Ik snap eigenlijk niet waarom dat zo slecht is,chloor houd het water toch juist schoon?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mensen wassen zich meestal niet voordat ze in het water springen, ook wordt er veel in zwembaden geplast en gespuugd, allemaal niet bevordelijk voor je piercing als deze nog niet helemaal genezen is. Er mag niet genoeg chloor in een zwembad om het helemaal schoon te krijgen, anders is dat weer gevaarlijk.
Even een reactie op hierboven, het is 'de eerste 6 WEKEN'. Ik denk dat het een vergissing was van crea.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, dat was geen vergissing van crea, dat is mij een jaar of 10 geleden verteld.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij piercingshops zeggen ze 6 weken ja,best raar want het moet minimaal 6 maanden genezen.