Waar kan ik een huisarts vinden in Enschede die open is tijdens de vakantie?

Ik moet naar de huisarts in Enschede, nu heb je de dagwaarneming, maar het duurt enorm lang om in contact te komen met de huisarts.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K
ronron1212
10 jaar geleden
Je zult het toch met deze lijn moeten doen.

Antwoorden (2)

Als ik er van uitga, dat u in Enschede woont en uw eigen huisarts met vakantie is, dan moet u naar de huisarts die waarneemt voor uw eigen huisarts.
Als u uw eigen huisarts belt, dan zal deze waarschijnlijk ingesproken hebben bij welke praktijk u terecht kunt. Als uw huisarts een eigen website heeft, dan heeft hij het mogelijk ook daar aangegeven.
Met de waarnemende huisarts kunt u gewoon een afspraak maken, zoals gebruikelijk. Bij sommige huisartsen is het helaas erg druk op de afsprakenlijn, dat zal tijdens een waarneemperiode alleen maar erger zijn. U kunt dan natuurlijk gewoon wachten totdat iemand opneemt, maar u kunt ook even langs de waarnemende praktijk gaan. Dan kunt u ter plaatse een afspraak maken; zo is er vaak een kortere wachttijd, maar de praktijk moet dan wel op redelijke afstand zijn natuurlijk.

Als het gaat om een niet heel acute klacht kunt u natuurlijk ook overwegen om te wachten totdat uw eigen huisarts terug is van vakantie. Zeker voor bijvoorbeeld controle afspraken is het voor iedereen beter als u dit met uw eigen huisarts regelt.

Als u niet in Enschede woont, maar daar bijvoorbeeld met vakantie bent, dan kunt u een willekeurige huisarts bellen (de dichtstbijzijnde zoeken via google), de situatie uitleggen en een afspraak maken. Dit is uiteraard alleen voor die situaties waarbij artsenbezoek niet kan wachten. De huisarts mag dan ook een hoger (passanten)tarief rekenen, soms moet dat direct betaald worden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je zal toch de dagwaarneming moeten bellen !En die stuurt je door naar een huisarts die dienst heeft .
Ik hoefde vanmorgen maar 5 min te wachten terwijl het maandagmorgen het drukst is