Nou, je moet het niet opeten en je moet er wel voor zorgen dat kleine kinderen er niet bij in de buurt komen. Dus als je je kat behandeld hebt (bijvoorbeeld door zo'n tubetje antovlo in zijn nek te spuiten), moet je dat plekje een paar dagen liever niet aanraken (en anders handen wassen).
Het is niet voor niets dat je dat spul moet aanbrengen op een plaats waar de kat er zelf niet bij kan. Als hij het binnen krijgt, kunnen er nare dingen gebeuren, van schuimbekken tot een epileptische aanval. Gelukkig gebeurt dat maar heel zelden.
Wij mensen hebben een veel groter lichaam, dus bij ons loopt het zo'n vaart niet, maar het is en blijft vergif, dus je moet er wel een beetje voorzichtig mee zijn. Nogmaals: vooral voor kleine kinderen. En voor de kat zelf, dus echt aanbrengen op een plek waar hij zich niet kan likken, recht tussen en iets boven de schouderbladen.

Het spul is trouwens erg vies (weet ik toevallig, omdat ik een maand geleden per ongeluk een van mijn poezen knuffelde die het net op had). Het stinkt zo, dat je vanzelf heel snel je handen gaat wassen!

Moet je het dan wel gebruiken? Jazeker! Kleine katjes kunnen doodgaan van te veel vlooien, katten kunnen een vlooienallergie ontwikkelen, en vlooien en lintworm vormen samen een voedselketen (ze houden elkaar in stand). Dus je moet er echt voor zorgen dat je katten zo min mogelijk vlooien hebben.