Hoe is het mogelijk dat 11 bejaarden in november ziek werden omdat ze Insuline hebben ingespoten gekregen i.p.v. een mexicaanse griep vaccin?

Dit is natuurlijk heel slordig. Zeker gezien het feit dat deze per 10 zitten verpakt. En hoe kan het dan dat ze allemaal het ziekenhuis in moesten. Je geeft ze dan toch direct suiker of een glucose infuus zodat de bloedsuikerspiegel weer op peil komt?
Wat klopt er hier niet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ze zitten niet per 10 verpakt maar in een flesje waar er met behulp van een spuit 10 uit gehaald kunnen worden. miss. dat insuline ook op een dergelijke manier is verpakt???

Antwoorden (3)

Vergissen is menselijk... En als ik het goed gezien heb toen, waren het bejaarden... En het is toch een goedje waar je voorzichtig mee moet zijn, want ze moesten opgenomen worden in het ziekenhuis... Dat glucose geven moet je dan wel gecontroleerd doen in een ziekenhuis... Zo simpel is dat nu weer niet, dat je een tegendosis geeft en klaar is kees... Dat blijkt toch wel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe de verpakking is weet ik niet, maar waar mensen werken worden fouten gemaakt.
Je hebt als buitenstaander te weinig informatie over de bejaarden om te kunnen oordelen of ze wel of niet naar het ziekenhuis moeten.
Ze hadden misschien, of eigenlijk wel redelijk waarschijnlijk ,vanwege hun leeftijd, nog andere kachten, zoals bv hart klachten of diabetes, waardoor extra aandacht en cotrole nodig is.
Dus alles klopt hier helemaal , omdat een arts de inschatting gemaakt heeft dat ze naar het ziekenhuis moesten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een gelul: waar mensen werken worden fouten gemaakt. Ik zou jullie nooit in mijn bedrijf willen hebben. Je kunt zeggen: fouten kunnen gebeuren, maar veel meer niet. Er zijn veel klussen in onze maatschappij war aan fouten inmense gevolgen verbonden zijn. Als je zo'n baan hebt aangenomen, dan moet je weten, dat je geen fouten kunt maken. Dat geldt niet alleen in de medische wetenschap, want soms is het overlijden van een paar patietenten maar en kleine fout vergeleken bij fouten in andere bedrijfstakken. Akls je fouten maakt, moet je weggaan van die plek voordat ze gemaakt worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies, een lul verhaal! Maar hebben zijn die mensen niet gewoon gevaccineerd tegen de Mexiaanse griep, doodziek geworden en hebben ze er maar dit verhaal ervan gemaakt? Om de bevolking niet onnodig ongerust te maken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Hassan, heb zelf 25 jaar in de gezondheids zorg gewerkt, natuurlijk wordt er zoveel mogelijk gedaan om fouten te voorkomen. Hiervoor bestaan protocollen, waarbij controle door een collega, eigenlijk altijd standaard is bij het verstrekken van medicatie.
Toch worden er fouten gemaakt, die zullen echt niet zonder consequentie blijven voor degene die de fout gemaakt heeft. Geen mens kan garanderen nooit fouten te maken, dus dan blijft er niemand over om te werken in bv de zorg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Foutenmaken op kantoor is ok, maar fouten maken in de gezondheidszorg is not done!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dus in de gezondheids zorgen kunnen geen mensen werken????