Is er een relatie tussen tekort aan vitamine D en het uitblijven van de menstruatie?

Ik ben zowat altijd overtijd en nooit dezelfde periode.
Daarnaast is kort geleden vastgesteld dat ik een tekort heb aan vitamine D.
Kan hier een link tussen zijn?

(Zwanger kan ik niet zijn, dat houdt ik altijd goed in de gaten)

Toegevoegd na 43 minuten:
Voor de duidelijkheid, met overtijd gaat het er juist om dat er tussen twee menstruaties bij mij de ene keer drie weken zitten, dan weer vijf, dan vier, dan zes etc... ik moet altijd maar afwachten wanneer ik weer ongesteld wordt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.8K

Het beste antwoord

Nee. In wat ik heb gelezen over de symptomen van een tekort aan vitamine D is er geen verband met een onregelmatige menstruatie. Als jij altijd "over tijd" bent is dat jouw cyclus blijkbaar. Die is gewoon langer dan die van de gemiddelde vrouw.
Amadea