Hoe kan ik aankomen zonder te stoppen met fitness

Hallo allemaal,

Ik ben 1,74
Ik weeg rond de 65 kilo
En m'n buikomtrek is 30-35 cm

Ik wil graag spieren kweken en wat "breder" eruit zien. een tijdje geleden heb ik via hier advies gekregen om gezond te eten voor een beter resultaat.

Alleen nu merk ik dat ik er dunner van word, en ik ben in een half jaar van 75 tot 68 kilo afgevallen

Hoe kom ik nu wat bij zonder te stoppen met fitnessen

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bodybuilders eten om de 2 uur denk ik.. Veel koolhydraten
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bodybuilders eten om de 2 uur denk ik.. Veel koolhydraten
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je buikomtrek 30-35 cm?
Ben je niet in de war met de omtrek van je hals/nek?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Niet alleen koolhydraten eten, alles eten, dus koolhydraten, eiwitten en vetten in balans. Wat was het advies van een tijdje geleden? (ik zie in je profiel geen vraag over voeding)
Ritsuka
10 jaar geleden
weet je zeker buikomtrek 30-35 cm?
dat lijkt mij nogal dun, houd je je buik in bij het meten of zo?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zie er ook heeeel erg dun uit. Dat was voor mij de motivatie om spieren te kweken
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kan niet zo een buikomtrek hebben met die lengte en dat gewicht?? Ik ben 1,74 en weeg 60 kilo en ik ben al best breed ( armen, schouders, sixpack benen etc. ) als je echt wilt aankomen kun je weight gaining eiwitshakes proberen daar kom je best snel van aan, ik raad je aan om veel en goed te eten. Kip met rijst, veel eiwitten ( kipfilet, eieren, magere melk, magere kwark) dat heb ik ook gedaan voor 1 jaar en ik ben afgevallen van een mollige jongen van 70 kilo naar een gespierdere jongen van 60 kilo.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe heb je die buikomtrek precies gemeten? Met je gewicht is namelijk niets mis, maar ik vraag me echt af of die omtrek wel klopt. Ik ben ongeveer net zo lang als jij, weeg rond de 51 kilo, heb in vergelijking met m'n heupen en schouders een smalle taille (qua broekmaat minstens twee maten verschil tussen heupen en taille) en mijn taille-omtrek is zo'n 66 cm. Ik begrijp niet zo goed hoe je met een normaal, gezond gewicht zo'n tailleomtrek kunt hebben. Gaat die 30-35 cm echt over de omvang, of bedoel je de breedte? Dus: heb je echt een meetlint rond je taille gedaan, of heb je gemeten van links naar rechts?
Ritsuka
10 jaar geleden
als jij wilt aankomen, moet je zorgen dat je meer eet, dus als je eerst 2 boterhammen at, eet je nu 3 etc.
Ritsuka
10 jaar geleden
ik vraag mij trouwens af of je je taille wel goed hebt gemeten.
Deze dame heeft namelijk een taille van +/- 40 cm, en jij zou dan een nog smallere taille hebben? http://www.neatorama.com/2005/11/26/cathie-jungs-15-inch-waist/ Ik gok eerder dat je alleen van links naar rechts hebt gemeten, en dat je dus een taille van 60 cm hebt. Je moet een meetlint echt helemaal een rondje laten gaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Precies wat ik zeg, Ritsuka ;-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Iew, die link is trouwens bizar. Hoezo vervormde ribben? En waar zitten haar organen?

Antwoorden (2)

Veeeeeel eiwi en vlees eten
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jij wil graag aankomen, dan moet je zorgen dat je meer eet dan je verbruikt.
Bereken op deze site eerst wat je verbruikt op een dag: http://www.health-calc.com/diet/energy-expenditure-advanced
Je kunt alles invullen, hoeveel je sport etc.
Bovenaan staat je BMR, nooit hieronder gaan zitten, dit is wat je lichaam verbruikt als jij niks doet de hele dag.
Het 2de getal is wat je verbruikt met je activiteiten, je TDEE.
Als jij op een gezonde manier wilt aankomen, moet je zorgen dat je iets boven je TDEE gaat eten, iets van 200-500 kcal ongeveer.
Dit kun je langzaam opbouwen, iets van 100-200 kcal per week, als je het lastig vind om zoveel te gaan eten.

En voor wat te eten? Het beste gewoon de schijf van vijf een beetje aanhouden: http://www.voedingscentrum.nl/nl/schijf-van-vijf/schijf.aspx
Dus gewoon wat hier vermeld staat, maar je gaat dan een beetje je porties vergroten.
Eventueel in verhouding wat meer eiwitten en vetten, die zijn wel handig bij het sporten.
Dus kwark, volle melkproducten, avocado, noten etc zijn goed om je kcal totaal omhoog te krijgen.
Ritsuka