Bestaat er een apparaatje waarmee gemeten wordt hoe stoffig een kamer is?

Er bestaat veel apparatuur waarmee de hoeveelheid fijnstof kan worden gemeten. Bestaat er een simpel apparaat waarmee in een (hotel)kamer kan worden bepaald hoe stoffig deze is? In een op het oog schone hotelkamer ligt vaak onder de bedden heel veel stof. Voor mensen die gevoelig zijn voor stof(mijten) kan dit nare gevolgen hebben. Het zou mooi zijn wanneer je met een metertje de hoeveelheid stof in een kamer kunt bepalen.

10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Niet zozeer apparatuur maar werkt wel:
http://www.obeeliks.com/contents/media/handschoenen_kat.jpg

Het beste antwoord

Ja, dat bestaat. Een stofdeeltjesteller is daarvoor het aangewezen instrument.
Je kunt de grootte van de deeltjes die je wilt tellen aangeven: 0.3, 0.5, 1.0, 2.5, 5.0 en 10 µm.
En dat allemaal voor nog geen 1300 euro, een koopje.
escape