Hoe word je razend efficiënt en dit bedoel ik wat werken betreft?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Enkel ervaring in het desbetreffende werk kan een positieve draai aan efficiëntie geven toegesneden op de uitvoerder zelf.

Plannen! (en die planning wel volgen natuurlijk) En als je er zin in hebt werkt dat ook wel mee =)

- Een lijstje maken wat je moet doen - De tijd alloceren die je nodig hebt en dan email / telefoon uit - Staand vergaderen

De discipline te hebben om eerst alles te ordenen en te plannen. Je hebt alles op een rij staan en stel je je prioriteiten wat is het belangrijkst. Zo kan je lekker afstrepen dat heb je gedaan en dat heb je gedaan. Zo ga je ook met een geordend hoofd weer naar huis.

* Prioriteiten stellen * Ordenen * Regelmatig nee zeggen * Regelmatig afstand nemen Ik noem het altijd Porren ;-) Mensen doen te veel onnodige dingen. Te veel bezig met opzoeken enz. Een gemiddelde manager is per jaar 6 weken bezig met het opzoeken van papieren die hij niet geordend heeft. Er wordt te veel onnodig overleg gepleegd. Werk wordt niet goed op elkaar afgestemd. Gewoon heel kritisch naar je werk kijken! Als je dit kunt kun je ongeveer 1/3 van je tijd besparen.

Bronnen:
Mijn beroep is Professional Organizer

Lijstjes maken in volgorde van prioriteiten, mappen aanleggen en ordenen/archiveren, prioriteiten stellen, dagindeling maken met ruimte voor onverwachte zaken..Tijdens werkoverleg en vergadering veel schrijven en direct uit (laten) werken, telefoon doorschakelen naar een directe medewerker als je niet gestoord wilt of kunt worden, je bureau op orde houden en alleen in noodgevallen werk mee naar huis nemen, mits dat de volgende dag dan ook afgewerkt is.. En heb je veel last van file leed kun je telefoontjes die je nog moet beantwoorden/terugbellen, tijdens het wachten doen..(wel handsfree natuurlijk!)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100