Enkel ervaring in het desbetreffende werk kan een positieve draai aan efficiëntie geven toegesneden op de uitvoerder zelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Plannen!
(en die planning wel volgen natuurlijk)
En als je er zin in hebt werkt dat ook wel mee =)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
- Een lijstje maken wat je moet doen
- De tijd alloceren die je nodig hebt en dan email / telefoon uit
- Staand vergaderen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De discipline te hebben om eerst alles te ordenen en te plannen.
Je hebt alles op een rij staan en stel je je prioriteiten wat is het belangrijkst. Zo kan je lekker afstrepen dat heb je gedaan en dat heb je gedaan. Zo ga je ook met een geordend hoofd weer naar huis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
* Prioriteiten stellen
* Ordenen
* Regelmatig nee zeggen
* Regelmatig afstand nemen

Ik noem het altijd Porren ;-)

Mensen doen te veel onnodige dingen. Te veel bezig met opzoeken enz. Een gemiddelde manager is per jaar 6 weken bezig met het opzoeken van papieren die hij niet geordend heeft. Er wordt te veel onnodig overleg gepleegd. Werk wordt niet goed op elkaar afgestemd.

Gewoon heel kritisch naar je werk kijken!

Als je dit kunt kun je ongeveer 1/3 van je tijd besparen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijstjes maken in volgorde van prioriteiten, mappen aanleggen en ordenen/archiveren, prioriteiten stellen, dagindeling maken met ruimte voor onverwachte zaken..Tijdens werkoverleg en vergadering veel schrijven en direct uit (laten) werken, telefoon doorschakelen naar een directe medewerker als je niet gestoord wilt of kunt worden, je bureau op orde houden en alleen in noodgevallen werk mee naar huis nemen, mits dat de volgende dag dan ook afgewerkt is.. En heb je veel last van file leed kun je telefoontjes die je nog moet beantwoorden/terugbellen, tijdens het wachten doen..(wel handsfree natuurlijk!)