Als ik op de weegschaal sta, Dan staat er op de display 95, Is dat nou 95 kilo? Zo ja, Hoeveel kilogram is dat dan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als er niets bij staat betekent dat -ton- dus in feite weeg jij 95.000 kilo(gram). Niet waar hoor, grapje, het juiste en antwoord (de vraag is veel ingewikelder) is reeds gegeven
Antoni
10 jaar geleden
Michael20, mijn ouders hadden vroeger een (analoge) weegschaal waarvan je het "startpunt", als je dat wilde, kon aanpassen. Het startpunt bij een weging was dan niet meer 0, maar bijvoorbeeld -20 of +15. Daardoor werd de "uitkomst" als je op de weegschaal ging staan ook steeds anders. Waarom dat mogelijk was, weet ik overigens niet. Misschien is dit ook mogelijk bij jouw (digitale) weegschaal. Let er dus in ieder geval op dat de weegschaal van tevoren op het juiste startpunt is ingesteld (0 kilo), zodat je je eigen gewicht correct weegt.

Antwoorden (1)

Kilo is het gewone taalgebruik voor wat officieel kilogram heet. Het is dus hetzelfde. Tenzij je een oude Engelse weegschaal hebt (die pounds aangeven) weeg jij dus 95 kilo(gram).
Amadea