Wat kan dit zijn? (alleen voor dames a.u.b.)

voorbeeld: je bloed heel eventjes net als ongesteldheid daarna stopt komt er er geen bloed meer maar een heel klein beetje bruinachtig met een ongesteldheidachtige geur kan dit komen door te heet water of zeep of kan er iets anders aan de hand zijn

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (8)

een beetje bruinachtig bloed kan ook een innesteling wezen
maar ik kan natuurlijk niks zeker weten:)
maar dat kan
14 jaar geleden
rebecca
14 jaar geleden
beginnende zwangerschap ( soms hebben mensen dan een beetje bruin bloed
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bevruchting in feite.
rebecca
14 jaar geleden
maar ik weet natuurlijk niet of dat kan bij jou . ik weet je situatie natuurlijk niet he
rebecca
14 jaar geleden
oke dan kan je dat uitsluiten :)
In principe is dit gewoon de grilligheid van Moeder Natuur. De cyclus kan heel erg verschillen per keer. Soms zoals je beschrijft, soms vloei je sterk en lang.

Ik zou me er geen zorgen om maken.
Alleen als je andere pijn krijgt dan normaal, of als je je heel erg zorgen blijft maken zou ik er even mee naar de huisarts gaan.

Die van mij vertelde mij dus dat de cyclus zelden hetzelfde blijft gedurende je hele leven, en dat je vele varianten gaat meemaken.

Sindsdien maak ik mij er niet meer druk om. :-)

Toegevoegd na 1 minuut:
* het heeft ook een beetje te maken met hoeveel en hoe dik jouw baarmoederslijmvlies was geworden, voor je lichaam het afstoot. Als dat slijmvlies niet zo dik was opgebouwd deze keer, dan heeft je lichaam ook niet zoveel om af te stoten ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat het bruinachtig is dat is gewoon de kleur van oud bloed. Het komt niet door te heet wassen of door zeep.
Wanneer er een ontsteking is dan zal de afscheiding meer groenachtig zijn.
Hoe het kan dat je zo af en toe bloed dat weet ik niet, ik heb het zelf ook wel eens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dat komt niet door zeep of te heet wassen, daar krijg je andere klachten van. Jeuk bijvoorbeeld.

Wat jij hebt lijkt op een verstoorde hormoonhuishouding. Je wordt wel ongesteld maar niet zoals het zou moeten. Het kan ook met je leeftijd te maken hebben. Als je nog heel jong bent dan is je cyclus nog niet optimaal.

Deze klachten kunnen ook gerelateerd zijn aan pilgebruik.

Als je er vaker last van hebt, kun je beter naar je huisarts gaan en een verwijzing voor de gyneacoloog vragen. Zij kunnen kijken of er misschien iets medisch aan de hand is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bruin staat voor oud bloed.
Heb je gemeenschap gehad. Dan Jan het wel wens innesteling zijn.
Zou je nu ongesteld moeten zijn; doe een test.
Zou je niet ongesteld moeten zijn ; naar de dokter
; ben je zwanger ; gefeliciteerd bel de verloskundige voor een afspraak.

Ben je pas geleden bevallen en je hebt dit ; ga naar verloskundige. Kan duiden op ontsteking.
Heb je een spiraaltje ; dan is het normaal dat je af en toe bloedverliest.
Ik raad je aan o
bij twijfel of pijn tijd naar de huidarts te gaan
x

Toegevoegd na 38 minuten:
Huisarts
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het ook weleens gehad. Schijnt een doorbraakbloeding te zijn (zo ik het begrepen heb) of spotting. Ben je net met een andere pil begonnen of slik je deze meerdere maanden door misschien? Daar kan het mee te maken hebben. Zoek de termen doorbraakbloeding en spotting maar eens op op google.
Informatie genoeg!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt het ook hebben als je sex gehad hebt en je baarmoedermond is een beetje geirriteerd. Dan kan door het vrijen een kleine bloeding ontstaan. Als je het vaker hebt, kun je naar de gynaecoloog gaan. Die 'stipt het gevoelige plekje dan aan' waardoor de gevoelige bloedvaatjes niet meer stuk gaan als je sex hebt.

Het is verder helemaal onschuldig en kan snel verholpen worden, als het dit is!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zou ook te maken kunnen hebben met
de 'eisprong' , heb je daar al aan gedacht?

dit heeft niet iets met heet water te maken ofzo

van onderen kun je jezelf het beste met warm water wassen en niet altijd met zeep