Hoe vind ik de juiste plastisch chirurg?

Door een ongeval in mijn jeugd is mijn lip aan één kant compleet kapot geweest. Het litteken is niet fraai en dit wil ik laten corrigeren. Hoe kom ik erachter welke plastische chirurg ervaring heeft met het corrigeren van littekens aan de lippen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Via je huisarts lijkt mij de meest logische weg, zeker aangezien je een verwijzing van hem/ haar nodig hebt.
Het zou kunnen, dat je huisarts weet welke plastisch chirurg hier speciale belangstelling voor heeft. Dan kan je huisarts je direct naar die chirurg doorverwijzen. Weet je huisarts dit niet, dan kan hij/ zij je doorverwijzen naar de afdeling plastische chirurgie (of nog beter: reconstructieve chirurgie) van een van de ziekenhuizen bij jou in de regio. Als er in dat ziekenhuis hier een speciale chirurg voor is, dan zal je vrijwel zeker bij hem op het spreekuur komen; zeker als je bij het maken van de afspraak aangeeft dat je dat zou willen. Het zou dan wel kunnen, dat je langer moet wachten voordat je terecht kunt.

Een andere optie is de website van het ziekenhuis in jou regio. Veel ziekenhuizen hebben tegenwoordig een profiel van hun artsen op hun site staan. Daar staat dan ook bij welke speciale aandachtsgebieden zij hebben. Of jou ziekenhuis dat ook heeft kan ik natuurlijk niet zeggen, maar de kans is groot van wel.

Patiëntenverenigingen hebben vaak ook veel informatie over dit soort dingen. Ik kon geen vereniging vinden voor aangezichtsletsel, maar dikke kans dat die wel bestaat. Daar zou je dan zelf verder naar moeten zoeken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ga gewoon naar een plastisch chirurg bij jou in het ziekenhuis en vraag wat hij/zij voor jou kan doen .
En anders informeer je eens bij je ziekenfonds , zij hebben mogelijk ook wel advies voor je
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De Nederlandse Vereniging voor Plastische Chirurgie heeft een eigen sitewaar je op plaats en chirurg kunt zoeken. Een aanbeveling van de huisarts kan geen kwaad lijkt me. Zie voor de site van de vereniging de bron.