Blootstelling aan de zon maakt de huid dikker en veroorzaakt puistjes

Om zichzelf te beschermen tegen schadelijke UV-stralen, produceert de huid melanine (waardoor de huid bruin wordt) en verdikt. Hoe dikker de huid, hoe minder glans en hoe slechter de huid in staat is om de actieve werkstoffen uit huidverzorgingsproducten op te nemen. Na de vakantie ontstaan vaak juist weer meer puistjes. Dus hoe kan de schade zo goed mogelijk beperkt worden? Het is van essentieel belang om de huid te beschermen met een hoge beschermingsfactor. “UV-stralen mogen dan wel de probleemgebieden van de huid uitdrogen, maar ze maken de huid ook dikker, verstoppen de poriën en zorgen dat de talg zich ophoopt. Scrub op vakantie uw gezicht niet meer dan een keer per week. Als u snel last hebt van een onzuivere huid, gebruik dan ook een crème met salicylzuur".