Waarom lach ik soms wanneer ik iets erg vind en hoe kom ik er vanaf?

Hallo,

Misschien heb ik de vraag nogal cryptisch gesteld, maar het komt er op neer dat ik soms moet glimlachen of een beetje lachen wanneer er iets erg gebeurd. Laatst was een vriendin van mij voor de 2e keer gezakt en ik had enorm met haar te doen, en dat was 100% volkomen oprecht. Toch, toen ik het nieuws hoorde kon ik een vage glimlach niet onderdrukken. Ik kan mij in dergelijke situaties vaak geen houding aangeven, dus ik denk dat het daar vandaan komt. Misschien heeft het met nervositeit te maken, maar ik vind het echt hartstikke vervelend. Ik ben benieuwd of sommige mensen zich hier in herkennen, of weten waar het vandaan komt. Verder ben ik ook erg benieuwd wat ik kan doen om het proberen tegen te gaan.

Groetjes,

Tessa

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (3)

Veel mensen hebben dat, ze lachen bij begrafenissen of bij ongevallen, maar ook om het voorbeeld dat jij noemt. Dat is een vorm van emotie tonen, nervositeit.
Laat het gebeurde eerst op je inwerken voordat je reageert.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In non verbaal gedrag staat een glimlach voor openheid en vriendelijkheid. Gemiddeld zijn vrouwen beter in waarnemen van non verbaal gedrag dan mannen. Ze letten vaak op een cluster van bewegingen/uitingen. Als je open lacht met je tanden ontbloot waarbij kraaienpootjes bij je ogen ontstaan zal een negatief effect geven.

Er zijn verschillende soorten "glimlachen" en je vriendin zal heus wel zien dat je je geen houding weet te geven (mits gemeend).

Maak je geen zorgen. Hoe dit in de toekomst beter doen is gewoon in goed gesprek gaan. Open vragen stellen waardoor ze aandacht krijgt en haar verhaal kwijt kan (wat bij een goede vriend mogelijk moet zijn). In haar ogen blijven kijken als je met elkaar praat en instemmend knikken. Spiegel tijdens het gesprek met haar houding.

Het zijn kleine dingen die een groot verschil maken.

Succes,
10 jaar geleden
hoi Tessa,

maak er geen probleem van, zeg gewoon meteen dat je wel lacht maar dat dat van de zenuwen is. Zo erg is het niet, en de ander kan het dan niet verkeerd begrijpen. Het gekke is, dat ik daarna ook meestal niet meer moet lachen. succers, Diny