Waarom tril ik bij een ruzie?

Hallo als ik tegenover iemand sta en ik heb harde ruzie dan tril ik zonder gevecht ofzo of als iemand met me wilt vechten ook ruzie dan tril ik ook? Zomaar

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
6.3K

Het beste antwoord

Dat zijn je emoties. Vermoedelijk is dat een evolutionair doorgegeven proces, adrenaline laat je trillen waardoor jij beter in staat bent het gebeuren te verwerken. Ik ken het niet bij ruzie, maar het gebeurt bij mij wanneer ik zie dat iemand een diefstal pleegt. Zonder dat vervelende trillende gevoel zou ik misschien geen actie ondernemen, maar nu krijg ik vanzelf een aansporing om te handelen.
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dus als ik toch wil vechten gaat het niet?
Amadea
10 jaar geleden
Het zou goed kunnen betekenen dat jij beter weg kunt gaan, omdat die ander sterker is en jij het daarom bij voorbaat al zult verliezen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kan ik hier wat aan doen
Amadea
10 jaar geleden
Lid worden van een sportclub waar je jiu jitsu of karate leert. Dan kom je erachter hoe jij jezelf het beste kunt verdedigen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zit al op Taekwondo

Andere antwoorden (2)

Dat is je instinct, overgebleven uit de oertijd.
En dat zegt je dat je of moet vechten of wegrennen. Jij doet op dat moment allebei niet, maar je spieren spannen zich al om de actie, welke dan ook, aan te gaan. Ze roepen dus energie op die je niet gebruikt, die energie moet afgevoerd worden, en daarom ga je trillen (dat kost energie)
anneliez
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dus als ik wil vechten gaat dat niet door die.tril
anneliez
10 jaar geleden
awel, als je gaat vechten verdwijnt de tril
. Maar misschien is het beter toch maar even te trillen (geeft niet zoveel schade)
Dat komt hoogstwaarschijnlijk door de adrenaline die vrij komg