Mijn oor zit al een paar dagen dicht en niks help om het open te krijgen, wat kan het zijn?

Ik heb sins zondag keelontsteking en ben daarvoor naar de huisarts geweest en die heeft me antibiotica gegeven. Sins ongeveer twee dagen geleden zit mijn linker oor 'dicht'. Een soort gevoel alsof je te diep onder water zit zegmaar. Ik heb al vanalles geprobeerd, hoofd schuin houden, gapen, uitblazen met mond en neus dicht, enz enz. Weet iemand hoe dat ik hier vanaf kan komen? En heeft het misschien met de keelonsteking of medicijnen te maken?

Ps. Ik heb morgen al een afspraak met de huisarts maar omdat ik er nogal gek van wordt vroeg ik het hier zodat iemand misschien iets weet om er snel vanaf te komen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
16.6K

Antwoorden (5)

Je kunt zoutwater inademen door je neus, dat is een rot gevoel, maar het werkt wel en je kunt gorgelen met zout water, dat is ontsmettend.
[Wat soms ook helpt is een ui doorgesneden op je nachtkastje, werkt als je verkouden bent voor zo'n beetje alles.]
Paar weken geleden had ik ook een keelontsteking met flinke verkoudheid erbij en klapperende oren en alles vast, niet fijn.

Beterschap!

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je oor om een andere reden dicht zit, dan kun je een paar druppels olie er in doen, kan ook helpen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het kan een ontsteking zijn of vuil. Misschien wel een combinatie ervan. Je kunt zo'n spray kopen met een zoutoplossing bij de drogist of kijken of je zelf eerder een afspraak kunt maken met een KNO-arts dan dat een huisarts je kan doorverwijzen.

Zorg in ieder geval dat je het eventuele vuil zacht maakt met slaolie of een spray met zoutoplossing anders kan.je huisarts t niet uitspuiten en zal de huisarts vragen om later terug te komen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Doordat je keelontsteking hebt,neem ik aan dat er ook snot in je neus aanwezig is.
Dit komt terecht in de buis van Eustachius dat in verbinding staat met je gehoor.
De ontsteking/snot zorgt er als het ware voor dat je nu ook middenoorontsteking hebt waardoor je slecht hoort,logisch want er zit vocht achter het trommelvlies.

In principe zal je je neus moeten gaan druppelen met xylometazoline,gewoon de apothekers neusdruppels,helpt dit niet en de ontsteking gaat niet weg dan zal je antibioticadruppels zoals Bacicoline of Otosporin krijgen,maar ik denk niet dat de arts je dit zal geven want je gebruikt in feite al een antibiotica voor je keelontsteking.

Toegevoegd na 2 minuten:
Gemiddeld moet je ongeveer 10 dagen druppelen en ik denk dat je wel een weekje zoet bent eer de ontsteking minder is en je weer beter kan horen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik had precies hetzelfde als jou. Dit bleek een beginnende oorontsteking te zijn. Het is goed dat je naar de huisarts gaat. Die zal kunnen constateren wat het werkelijk is. Als ik jouw klachten zo hoor, is het een oorontsteking.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb dat gevoel ook soms, ik ging ook naar de huisarts en ik moet neusspray halen omdat het dus van mijn neus naar mijn oor vast zat.
Toen ik de neusspray ging gebruiken helste dat goed, mijn oren gingen nu af en toe open en daarna gelijk weer dicht.
Na ongeveer een weekje was het over en was mijn oor weer open.
Ik denk dat dit het is, dus neusspray kopen!