Kan rugpijn voort komen van pijn uit de knie?

Ik heb al twee jaar last van mijn knie en ik ben er al aan geopereerd. Ervoor had ik last van mijn rugpijn en sinds een tijdje is de rugpijn er terug ( aan de onderrug) net zoals mijn knie pijn . Het wordt wel erger.. Wat zou ik er tegen kunnen doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
11.5K
Ritsuka
10 jaar geleden
Dat kan, mijn oma had erg last van de knie, en bleek versleten heup te zijn.

Antwoorden (5)

Ja, dat kan, je kunt een verkeerde houding aangenomen hebben door de pijn in je knie, waardoor je nu last hebt van je rug, maar ook kan je tussenwervelschijf versleten of beschadigd zijn, ga met je klachten naar je huisarts om deze te laten onderzoeken en je te helpen van de pijn af te komen, of deze in ieder geval te verminderen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het zou kunnen dat je door de pijn aan de knie een houding aanneemt waardoor je rug extra belast wordt, zodat die ook pijn gaat doen. Je kunt met je dokter overleggen of er iets aan gedaan kan worden, zoals doorsturen naar een specialist die je helpt je houding te verbeteren
anneliez
10 jaar geleden
Ik heb steeds pijn in mijn onderrug zonder iets aan mijn knieën te mankeren. Ongeveer 90% van alle rugklachten ontstaat door de spieren die daar talrijk aanwezig zijn.
Meestal straalt artrose in de onderrug de pijn door naar dijen en benen.
Natuurlijk geeft een verkeerde houding rugklachten, dit hoeft niet eens aan je knie te liggen.
Ga eens naar een arts of specialist, die weten daar meer van dan wij.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zoals reeds gezegd kan door de verandering van lopen en houding een probleem onstaan met de rug.
Er is ook nog een andere grote oorzaak van rugpijn die weinige kennen maar wel wordt onderschat.
Rond de ruggegraat zijn er twee grote groepen van spieren.
1 de spieren die uw rug laten bewegen
2 De stabilisatoren, en dat zijn dikwijls de boosdoeners. Deze spieren zorgen er voor dat de ruigewervels worden bijeen gehouden en dat er zo een stabiliteit ontstaat in de rug. Daardoor blijven de wervels en de schijven op hun plaatst zitten.
Deze spieren gaan soms verslappen , door slechte houding bij het zitten of staan. ook kunnen deze verkrampen met alle gevolgen vandien. Oplossing is dan naar een rugschool te gaan die u dan speciale oefeningen geven. Eigenaardig genoeg word er aan deze groep van spieren in een fitnescentrum weinig aandacht aan gegeven. dit met het resultaat dat je traint voor bewegingsspieren maar niet voor de stabilisatoren, waardoor de kans groot is dat je uw rug scheef trekt.
Maar een zere knie kan ook voor problemen zorgen. Ik ken iemand die door een verlamde hand, al haar nekwervels heeft uit gesleten en dat ze grote problemen heeft met haar schouder.
Robby BB

Toegevoegd na 2 minuten:
Je zou ook de vraag kunnen stellen of je geen probleem hebt aan uw knie door een probleem aan uw rug
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ben net naar de dokter geweest, het komt voort van mijn knie. Mijn bekken staan scheef en mijn schouders lopen ook niet recht. Zolang mijn knie niet over is .. Dan ga ik bovenrug pijn en vaak hoofdpijn erbij krijgen. Probleem is... Ik weet geen enkele oplossing voor mijn knie niet meer...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is niet omdat je pijn hebt in je knie dat je daarom moet scheef lopenheeft Het heeft wat zelfdiscipline nodig omdat je lichaam altijd de gemakkelijkste houding wil aannemen, ook al is dat schadelijk voor je lichaam. Ik zou eens naar een rugschool gaan. Daar gaan ze je zeker kunnen helpen. Mischien dat een brace voor je knie een oplossing is.
Er moet toch kunnen vastgesteld worden wat er mis is met je knie. Ik kan moeilijk geloven dat men niets vind. Het weten van de oorzaak kan al de oplossing geven. Laat je knieschijf eens nakijken en laat eens onderzoeken dat je knie wel stabiel is. Ook met een pijnlijke knie is het mogelijk om recht te lopen, maar het kost wat moeite
Problemen aan knieën, heup en rug kunnen wijzen dat je niet goed op je voeten staat. Bezoek eens een podoloog.