Nee, laurierdrop lost geen slijm op. Laurierdrop geeft een 'coating' op je slijmvliezen en slokdarm waardoor je niet zo'n rauw gevoel in de keel krijgt bij veelvuldig hoesten en de slijmvliezen beter beschermd zijn.
Ivana
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dus in weze veroorzaak je 'extra' slijm
Ivana
10 jaar geleden
Nee, een beschermende laag is geen slijm.
Lang geleden (een jaar of 50) werd laurierdrop aangeraden/voorgeschreven door artsen tegen maagzweren. De maagzweer zou dan worden ingekapseld. Hoe dat precies werkte weet ik niet, maar in onze drogisterij verkochten we er heel wat laurierdrop voor.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord,ik zat met veel slijm en rauwe keel maar gelukkig gaat het nu een stuk beter.