Er stond een paard op mijn voet, is mijn voet misschien gekneusd ?

1 van mijn 2 IJslanders paarden stond op mijn voet. Nu zit er een sneetje & een blauwe plek (meer paars) op en als ik loop dan doet het pijn.
Is het gekneusd of stel ik me gewoon aan ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
6.3K

Het beste antwoord

Als ik jouw verhaal zo hoor, dan is er inderdaad sprake van een kneuzing:
"Bij een kneuzing ontstaat meestal een zwelling, pijn en een bloeduitstorting. Een bloeduitstorting is zichtbaar als een 'blauwe plek' en ontstaat door een beschadiging van de onderhuidse fijne bloedvaatjes." Een kneuzing kan inderdaad ontstaan nadat bijvoorbeeld een paard op jouw voet hebben gestaan, maar ook als je bijvoorbeeld met een hamer op jouw duim slaat.

Wel zou ik het eventjes in de gaten houden en als het erger wordt, even een arts raadplegen. Bij de bron staat bovendien wat je het beste kunt doen. In ieder geval stel je je niet aan, een paard op jouw voet is niet niks!