Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Herstelt de lipriem (de aanhechting van je bovenlip aan het tandvlees) nadat deze gescheurd is?

Ik heb gisteren mijn lipriem gescheurd. Dit is niet pijnlijk ofzo, maar ik vraag me toch af of zo'n aanhechting uit zichzelf hersteld. Voor mijn gevoel heb ik ineens een "tandvleeslach" gekregen doordat deze aanhechting gescheurd is, en daar is natuurlijk niemand blij mee.

Nu rest mij de vraag: Herstelt de lipriem (de aanhechting van je bovenlip aan het tandvlees) nadat deze gescheurd is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Nee, dat herstelt meestal niet meer. Het wondje dat er nu zit geneest uiteraard wel, dat gaat eigenlijk altijd erg snel. Het riempje blijft ook na genezing uit twee stukjes bestaan.
Vaak gebeurd het trouwens wel, dat de twee flapjes die dan overblijven na verloop van tijd krimpen. Hierdoor kan na een tijdje (soms al best snel) het riempje er weer bijna als vanouds uit gaan zien, alleen dan wat kleiner.

Overigens kan het geen kwaad. Bij geen een van de patiënten, die ik hiermee gezien heb (en dat zijn er best een aantal) is me opgevallen dat ze opeens anders lachten. Ik denk dat de tandvleeslach, meer het gevoel is dan reëel. In dat geval is het gewoon even een kwestie van wennen aan de nieuwe situatie (met kleiner riempje) OF dat ook echt zo is, kan je natuurlijk zelf beter beoordelen dan ik.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor uw reactie. Het riempje is overigens gelukkig niet geheel door gescheurd, maar het grote deel is wel ingescheurd. Echt pijnlijk is het gelukkig (nog?) niet, maar ik moet nu, voor mijn gevoel, wel goed oppassen dat hij niet geheel doorscheurd. Misschien is het inderdaad alleen een gevoel van de tandvleeslach en is het een kwestie van wennen. Ik heb nooit van zo'n lach last gehad en hoop daar ook geen last van te krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, meestal scheurt het riempje inderdaad in en niet totaal door. Meestal is het niet zo erg pijnlijk, maar dat is ook maar fijn lijkt me. Als hij wel totaal inscheurt kan het wel gevoeliger worden. Dit soort wondjes in de mond (of eigenlijk elk slijmvlies) geneest snel, met een paar dagen moet het wel dicht zijn.
Wat het lachen betreft zal je toch moeten afwachten. Ik ben bang, dat je er toch niet veel aan kan veranderen. Maar ik denk echt dat het wel mee zal vallen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wederom bedankt voor uw reactie. Ik wacht nog even af en dan zal ik nog een keer oordelen over mijn lach. Mocht mijn lach weldegelijk aangetast zijn, zijn er dan mogelijkheden om het lipriempje weer te herstellen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De corrigerende chirurgie is niet mijn sterkste kant, dus ik ben niet helemaal zeker van, maar ik betwijfel het.
Misschien is het trouwens verstandiger om anderen je lach te laten beoordelen; zij kijken er wat objectiever naar dan jijzelf. Bovendien gaat het er uiteindelijk om wat anderen ervan denken, toch?
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing