Wanneer moet je met een hoest naar de dokter?

Ik hoest (en snotter) nu al drie weken aanhoudend. Zo erg dat ik er soms bijna in lijk te blijven. Ik hoest ook soms slijm op. Ik ga voor een verkoudheid eigenlijk nooit naar de dokter want het gaat altijd wel weer over maar het duurt nu al drie weken. Moet ik naar de huisarts?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Neem contact op met uw huisarts:

als u langer dan drie weken hoest;
als u benauwd bent of een piepend geluid maakt bij het ademhalen;
als u bloederig slijm ophoest;
als u naast het hoesten langer dan drie dagen koorts heeft (meer dan 38°C).

Heeft u andere verschijnselen waar u zich zorgen over maakt? Overleg dan met uw huisarts.

Dus ja, jij moet nu naar de huisarts. Lastig alleen dat het alweer vrijdagmiddag is. Bel even en overleg of je kan wachten tot maandag of dat ze wat kunnen voorschrijven voor dit weekend of dat je nog langs kan komen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja,je moet dringend maar je arts,een hoest of verkoudheid die meer dan tien dagen aanhoud,moet zeker na gekeken worden door een arts.

Toegevoegd na 3 minuten:
Hoesten gaat meestal over binnen twee weken, dus je hoeft niet meteen naar de huisarts. Het is wel verstandig om naar de huisarts te gaan als je na twee weken nog steeds hoest, als het slijm dat je ophoest rood of groenig van kleur is of als je er koorts bij hebt. Bij ernstige benauwdheid, pijn of vreemde geluiden bij het ademhalen moet je altijd een huisarts inschakelen.
fremar