waarom hebben vrouwen altijd buikpijn als ze ongesteld zijn. een echte vrouwen vraag haha

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.4K

Het beste antwoord

baarmoeder trekt zich samen om het slijmvlies af te stoten omdat er geen bevrucht eicel is ingenesteld.
Dus dat pijn is het samentrekken van baarmoeder icm afbraak baarmoederslijmvlies.
Zo ! Antwoord van een man...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Dat komt door het samentrekken van de baarmoeder tijdens de menstruatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Here I am!

Vrouwen met een natuurlijke cyclus hebben last van hun eisprong. Maar ik ben ben aan de pil, en heb er geen last van! Ben alleen wel wat prikkelbaarder ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat lees ik ja.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De eisprong vindt op een ander tijdstip in de maand plaats dan de menstruatie, dus dat heeft er niets mee te maken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weet je het wel zeker spwer dat je een vrouw bent? :)
Je eisprong is niet je menstruatie namelijk.
Je kan wel last hebben van je eisprong maar dat is weer iets heel anders
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
sorry hoor, ik heb nergens last van!
de pil is echt een uitkomst!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Spwer: dat kan, maar dan nog heeft de eisprong niets te maken met de buikpijn die andere vrouwen wel hebben tijdens de menstruatie.
Ik persoonlijk voel zowel de eisprong (ca. 2 weken voor de menstruatie) als de krampen door het samentrekken van de baarmoeder tijdens de menstruatie.
dat zijn meestal krampen.
komt door samentrekken van de baarmoeder.
maar niet alle vrouwen hebben daar last van hoor en ook niet altijd.
ik heb het alleen eventjes als ik bijna ongesteld word
14 jaar geleden
Menstruatiepijn (ook wel wordt dysmenorrhoe genoemd), wordt opgesplitst in primaire en secundaire dysmenorrhoe.

Primaire dysmenorrhoe komt het meeste voor en kan reeds optreden van bij het begin van de puberteit. De oorzaak ervan is onbekend. Het gaat om hevige pijn of krampen in de onderbuik tijdens de eerste dag(en) van de menstruatie, die soms gepaard gaan met hoofdpijn en misselijkheid. De ernst verschilt van vrouw tot vrouw en is ook voor een vrouw niet altijd gedurende haar hele vruchtbare leeftijd gelijk. In het algemeen heeft men geen of sterk verminderde menstruatiepijnen wanneer aan de menstruatie geen eisprong is vooraf gegaan (bijvoorbeeld bij pilgebruik). Meisjes die nerveus, emotioneel in de war zijn of weinig aan sport doen, hebben een hogere kans op primaire dysmenorrhoe.

Menstruatiepijn is de meest voorkomende klacht over de menstruatiecyclus: meer dan de helft van de volwassen en één op tien jonge vrouwen heeft er last van. Meestal beperkt het zich tot een dof en zeurderig gevoel in de onderbuik, maar bij anderen kunnen de krampen zo hevig zijn, dat ze in bed moeten blijven en de dagelijkse aktiviteiten in die periode moeten beperken. De pijn kan ook uitstralen naar de bovenbenen, heupen en onderkant van de rug.

Het staat vast dat de menstruatiepijn heviger is na een cyclus waarin een eisprong heeft plaatsgevonden. Daarom moet eerder gedacht worden in de richting van een hormonale oorzaak. Na de eisprong verandert het achtergebleven follikel in het corpus luteum of gele lichaam. Dit maakt oestrogeen en progesteron aan. Dit laatste hormoon zou de boosdoener kunnen zijn. Progesteron veroorzaakt immers een toename van de spanning in de spier van de baarmoederhals, waardoor het baarmoederhalskanaal in de tweede helft van de cyclus iets nauwer is. Als vlak voor de menstruatie het progesterongehalte in het bloed weer daalt, neemt ook de spanning in de spier van de baarmoederhals af. Bij vrouwen die veel last hebben van menstruatiepijn zou dit proces niet vlot genoeg kunnen verlopen, waardoor de baarmoeder krachtiger moet samentrekken om het bloed naar buiten te persen. Na één of twee dagen is het baarmoederkanaal voldoende ruim: de pijn ebt weg. Vandaar dat sommige vrouwen baat vinden bij een verwijding van de baarmoedermond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door da samentrekkingen van de baarmoeder...
ik zit er ook mee en elke keer weer erge last heb nu tabletjes uit een reclame en heb eigenlijk geen erge pijn meer! (anders lag ik zo 3 uur stil op de bank van pijn) als je echt erge menstruatie pijn hebt kan ik het iedereen adviseren..alive het werkt echt :)

Toegevoegd na 1 minuut:
Iemand die aan de pil is heeft vaak ook minder last... maar voor iemand die daar nog niet aan toe is... ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zijn menstruatiekrampen door het samentrekken van de baarmoeder. Probeer zo weinig mogelyk aan de pyn toe tegeven. Is t echt erg leg dan n warm kruikje tegen je buik. Gebruik geen paracetamol of asperine daar word je bloed dun van en je gaat heviger bloeden. Wil je toch n pynstiller ga dan even by je arts of genocoloog langs. Sterkte ermee!!

Toegevoegd na 14 minuten:
Moet natuurlijk geneacoloog zijn
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het antwoord heb je al.
Ik kan je nog wel een tip geven, om de pijn te bestrijden.
Het klinkt meschien heel raar, en meschien zat het bij mij tussen mijn oren, maar ik denk het niet, want het hielp merkte ik spontaan, zonder dat ik er erg in had.
Ik kwam er achter dat als ik Pepsi max cola dronk het vreemdgenoeg over ging.
Meschien een stofje wat in de Pepsi max zit ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een klein tipje voor je spelling. Normaal wordt meschien gespeld als "misschien".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
o.k bedankt, zal proberen het te onthouden.
ik begin steeds sneller te leren typen, en dan sluipen er wel eens foutjes in.