het lijkt of ik een uitgereke binneste schaamlip heb, Hoe weet ik het zeker en wat kan ik eraan doen?

Eerst dacht ik dat het mijn clitoris moest zijn maar het had niet echt veel gevoel. En toen ik de spiegel erbij pakte leek het net of het gewoon huid van mijn rechter binnenste schaamlip was! En het valt helemaal over de ingang van mijn vagina heen!!! Ik was al een keer bij de dokter geweest voor schimmelinfectie maar hij zei ook niet uitzichzelf dat ik een afwijking had ofzo dus is dit nou normaal??!! Want het zit me echt niet lekker.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (1)

Bij veel vrouwen zijn de binnenste schaamlippen groter dan de buitenste, dat is dus normaal, je binnenste schaamlippen zien eruit als flapjes, zijn niet zo gezwollen als de buitenste. Je huisarts heeft ze gezien, heeft er geen opmerking over gemaakt, dan kun je ervan uitgaan dat je volkomen normale schaamlippen hebt. Tegenwoordig kun je je schaamlippen laten corrigeren, maar ik zie daar het nut niet van in, je bent wie je bent en zoals je bent, hou van jezelf zoals je bent. Ga aan een gezond lichaam niet laten snijden, bij een operatie kan er van alles mis gaan, wat het erger kan maken dan dat jij het nu vind.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
Precies, het is normaal
Ritsuka
10 jaar geleden
als je er echt veel last van hebt, kun je het bij je huisarts navragen of het iets ingekort kan worden.
Maar ga het niet doen omdat je denkt dat het zo 'hoort', zoals het nu is is volledig normaal.
Maar als jij er in het dagelijkse leven hinder van ondervind, kun je er wel wat aan doen.
Komt wel wat herstel en dergelijke bij kijken, maar je huisarts kan jhe hier meer over vertellen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het advies van Ritsuka is prima, ik zou ongeveer hetzelfde hebben gegeven, dus bedankt hiervoor Ritsuka en ik hoop dat je hier iets aan hebt Wendy.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mijn advies komt wel overeen met eerder genoemde reacties: als je er in het dagelijks leven last van hebt (sommige vrouwen hebben bijvoorbeeld last met fietsen of met vrijen) kan dat een goede reden zijn je te laten opereren en dan zal je huisarts je er ook voor verwijzen en wordt het vergoed. Als het alleen cosmetisch is zal je bij een operatie zelf moeten betalen. Dat je huisarts er geen opmerking over maakt is inderdaad omdat de kleine schaamlippen er bij iedere vrouw weer anders uit zien. Soms vallen ze binnen de grote schaamlippen maar veel vaker zijn ze in mindere of meerdere mate wel zichtbaar.
Ritsuka
10 jaar geleden
Heb je wel eens de schaamlippen van iemand anders gezien?
Ik verzeker je dat het bij de meeste mensen een beetje rommelig er uit ziet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat komt ook omdat je jezelf anders ziet, dan iemand anders je ziet. Je let zelf meer op je voor jou negatieve punten, wat een ander juist mooi aan jou kan vinden, ga je niet laten opereren als het om het uiterlijk te doen is, je kunt het wel overwegen als je er erg veel last van hebt. In de spiegel komt dat ongeveer wel overeen, maar zonder spiegel zie je het zelf van bovenaf, dat ziet er anders uit dan als iemand voor je staat.