Hoe sport je zonder af te vallen?

Ik wil graag sporten zoals joggen, maar ik ben bang om af te vallen aangezien ik juist aan wil komen.. Hebben jullie misschien tips?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.3K

Antwoorden (5)

Als je alle calorieën die je verbruik terug gaat "bijvullen" na het sporten, val je niet af. Wil je zelfs bijkomen zoals jij dan moet je meer eten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je gaat sporten, dan zal je aanvankelijk ook gaan aankomen, immers, als je goed sport, nemen je spiermassa toe, dus ook de kilo's.
Reken op een toename van enkele kilo's of meer.
Na enige tijd ben je dan op een stabiel gewicht gekomen, dat is je nieuwe basis gewicht.
Pas nu zo je voeding aan, dat je op dat gewicht blijft.
Alles is afhankelijk van je leeftijd, gezondheid, de soort sport die je doet, hoe lang je per week sport, wat je eet enz. enz.
Maar het kan heel goed.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bekijk hoeveel je op een dag verbrand met deze calculator: http://www.health-calc.com/diet/energy-expenditure-advanced
Vul je dagelijkse activiteiten in, inclusief je hardlopen (waarschijnlijk 30 minuten om te beginnen).
Dan zie je precies hoeveel je moet eten voor dat energieverbruik, als je zorgt dat je in de buurt van dat getal eet, zul je niet afvallen (je Total Daily Energy Expenditure, dat is wat je moet eten aan kcal)

Toegevoegd na 39 seconden:
En als je aan wilt komen, kun je het beste juist iets boven dat getal gaan zitten, zo zal je op een geleidelijke manier gaan aankomen,
Ritsuka
10 jaar geleden
Veel pasta en eiwit binnenwerken, vooral na trainen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Na het trainen iets met veel proteïne eten of een proteïne shake drinken.