Bestaat er ook Vitamine d of d3 pillen/druppels die voor veganisten zijn?

Er zit vaak wolvet in. Het schijnt erg goed ter voorkoming van vanalles

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Er zijn verschillende mogelijkheden om als veganist of vegetariër aan een voldoende hoeveelheid vitamine D te komen. Een ervan is zonlicht. In de winter (van oktober tot april ongeveer) staat de zon vaak te laag om voldoende vitamine D aan te maken. Wel is het zo dat zonnebrand de aanmaak van vitamine D kan remmen, doordat je natuurlijk minder UV-straling op jouw huid krijgt.

Ik heb de volgende lijst met vitamine D-supplementen voor veganisten en/of vegetariërs weten te vinden, maar durf niet te zeggen of die recent is:
"Deva:
Vegan Vitamin D - 800 IU D2 (20 mcg) (Vegan Keurmerk)
Vegan Vitamin D - 2400 IU D2 (60 mcg) (Vegan Keurmerk)
Te bestellen via iHerb.
Freeda:
Vitamin D2 (10 mcg) (Volgens hun website zijn al hun producten veganistisch, behalve de D3)
Vitamin D2 2000 IU (50 mcg) (Volgens hun website zijn al hun producten veganistisch, behalve de D3)
Te bestellen via hun webwinkel.
Veganicity:
Vitamin D (met 20 mcg D2) (Vegan Keurmerk)
Veganicity is oa. te koop bij (web)winkel Vega-life.

Vitashine:
Vitamin D3 Capsules (met 125 mcg D3 per capsule (uit korstmos)) (Vegan Keurmerk)
Vitamin D3 Spray (met 5 mcg per spray, 1-5 sprays per dag (uit korstmos)) (Vegan Keurmerk)
Vitashine is oa. te koop bij (web)winkel Vega-life." (Directe links kun je vinden in de onder het antwoord genoemde bron).

Vitamine D heeft verschillende functies. Zo zorgt het ervoor dat calcium beter wordt opgenomen en heeft het invloed op het immuunsysteem. Zie ook onderstaande link.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vitamine_D
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Net antwoord +!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heel hartelijk dank voor deze informatie, Ik heb het zelf niet kunnen vinden. Hier kan ik zeker wat mee.
Nogmaals dank voor uw moeite!!!!