Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik studeer biochemie, kan ik dan na mijn studies onderzoek doen in labo's van faculteit Geneeskunde, en zich bezighouden met metabolisme, kanker,...?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
706

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Je geeft in feite je eigen antwoord, het is toch niet gezegd dat je op een medisch lab alleen terecht kunt met een medische opleiding.
Dat het uiteindelijke doel van een lab het behalen van verbeterde medische resultaten is, wil niet zeggen dat er alleen medisch geschoolde onderzoekers zullen zijn.
Voor sommige onderzoeken waar veel biochemische kennis nodig is zullen ze mensen aannemen met een biochemische achtergrond.

Verder is het ook zo dat heel veel mensen na verloop van tijd "afdwalen" van hun basisopleiding. Die gaan, door opgedane ervaring ook aan randgebieden werken.

Ik vind deze gebieden zo verwant dat ik aanneem dat ze mensen hebben met zowel medische als biochemische achtergrond en er zal vast ook wel een (verdwaalde) chemicus rondlopen
(Lees meer...)
Summo
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding