Wat versta je onder "Identiteit"?

Heeft je identiteit te maken met je persoonlijkheid?
Je karakter? Zijn het kenmerken van ieder mens?

Weet jij het antwoord?

/2500

ik versta onder identiteit alles wat mij tot een uniek persoon maakt. ieder mens heeft zo zijn of haar eigen kenmerken, de unieke combinatie van karakter en persoonlijkheid.

De normen en waarden die iemand heeft. Die komen terug in je totale persoonlijkheid, dus ook in je karakter.

Hier staan alle opties op een rijtje :) http://www.encyclo.nl/begrip/identiteit en zoek je naar de betekenis van persoonlijkheid . zoals hier: http://www.theorderoftime.com/game/wiki/index.php/Ned/Persoonlijkheid kan je door te kijken, vergelijken misschien zelf een bevredigend antwoord vinden? Veel van dergelijke woorden en begrippen zorgen vaak voor "spraak- en begripsverwarring". ;-) Toegevoegd na 26 minuten: aanvulling , nu meer vanuit mijn persoonlijke optiek of ervaring. Als je het hebt over een persoonlijkheid, gaat vooral over een aantal kenmerken of karaktertrekken, en hoe "de ander je ziet (of wil zien)". Loopt dit laatste niet synchroon met zoals je 'jezelf' kent kan je bijv een identiteitscrisis - of conflict krijgen ;-) Daarom is er volgens mij eerder een vermenging/ wisselwerking in samenhang met de woorden 'identiteit en persoonlijkheid' en mogelijk niet eens goed te scheiden van elkaar.

Ik zie identiteit eigenlijk als het geheel, ook je lichaam, je karakter, je geest, je uitingen, je doen en laten, je ziel. Alles wat bij mij hoort is een onderdeel van mijn identiteit. Toegevoegd na 2 uur: Ik denk niet dat ik mijn identiteit ben.

Identiteit is dat waar jij jezelf mee identificeert, dus dat wat jij veronderstelt JIJ te zijn... Het maakt niet uit wat het is waar jij je mee identificeert, het kan namelijk een voetbalclub zijn...

Je identiteit is datgene wat jij in wezen bent. Een uniek persoon. Er zijn mensen die zich identificeren met een bepaalde club of een bepaalde beweging. Zij kleden zich daarnaar en gedragen zich op een bepaalde manier. Dat is niet je eigen identiteit. Het is juist prachtig als iemand - gevormd door het leven - tot ontplooiing komt en dat zijn identiteit ten volle tot ontwikkeling komt. Dan ben je helemaal wie jij echt bent.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100