Wat versta je onder "Identiteit"?

Heeft je identiteit te maken met je persoonlijkheid?
Je karakter? Zijn het kenmerken van ieder mens?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.9K

Antwoorden (5)

ik versta onder identiteit alles wat mij tot een uniek persoon maakt.
ieder mens heeft zo zijn of haar eigen kenmerken, de unieke combinatie van karakter en persoonlijkheid.
Rieneke1
14 jaar geleden
De normen en waarden die iemand heeft. Die komen terug in je totale persoonlijkheid, dus ook in je karakter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zie identiteit eigenlijk als het geheel, ook je lichaam, je karakter, je geest, je uitingen, je doen en laten, je ziel.

Alles wat bij mij hoort is een onderdeel van mijn identiteit.

Toegevoegd na 2 uur:
Ik denk niet dat ik mijn identiteit ben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Identiteit is dat waar jij jezelf mee identificeert, dus dat wat jij veronderstelt JIJ te zijn...

Het maakt niet uit wat het is waar jij je mee identificeert, het kan namelijk een voetbalclub zijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je identiteit is datgene wat jij in wezen bent. Een uniek persoon. Er zijn mensen die zich identificeren met een bepaalde club of een bepaalde beweging. Zij kleden zich daarnaar en gedragen zich op een bepaalde manier. Dat is niet je eigen identiteit. Het is juist prachtig als iemand - gevormd door het leven - tot ontplooiing komt en dat zijn identiteit ten volle tot ontwikkeling komt. Dan ben je helemaal wie jij echt bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mooi geformuleerd+1
de identificatie bijvoorbeeld met club en kleding is dan het ontlenen van identiteit aan.