Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik verdiep me vaak in onderwerpen die me echt interesseren maar nog steeds kan ik me niet concentreren. Weet iemand hier een oplossing voor?

Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (5)

Neem één onderwerp en niet meer... En begin daar... Neem er dan wel een die je wel interesseert...

En als dat lukt, kun je naar andere onderwerpen gaan...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Verdiep je niet te lang in iets en bouw dat langzaam op.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
zoek een goede bron omtrent je onderwerp
vb een duidelijke website, een mooi boek, een spannende film, ..

en probeer op die manier de rustig informatie te laten doordringen.. op den duur weet je vanzelf meer en kan je sowieso beter volgen en je concentratie behouden..

Maar zoals hierboven gezegd, best onderwerp per onderwerp...

Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Het niet kunnen concentreren moet een rede hebben.
Zolang de de oorzaak van dit probleem niet kent, zal je er niets aan kunnen doen.
Het kan met stress te maken hebben.
Een gevolg van een hersenschudding.
Te kort aan bepaalde stoffen.
Oververmoeidheid. enz.
Even een bezoekje aan je huisarts lijkt me verstandig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
De oplossing is: verander de omstandigheden.

Dus bijvoorbeeld: ga met je laptop of boeken in het park op een bankje zitten in plaats van thuis.

Of, als je thuis wilt blijven, zorg dan eerst dat alles goed opgeruimd is, voordat je je gaat concentreren op iets anders. Lastig om je te concentreren als je weet dat er nog veel in huis moet gebeuren aan opruimen en schoonmaken.

Draai rustige instrumentale muziek, new age of zo. Dus geen muziek met teksten, welke je uit je concentratie kunnen halen...

Zorg dat je wat eten en drinken betreft volledig verzadigd bent. Het is erg moeilijk om je op een onderwerp te concentreren, indien je lichaam vraagt om eten...

Bij de supermarkt/drogist, kun je speciale thee kopen waarvan men claimt dat het concentratievermogen zal bevorderen. Is bijvoorbeeld thee met guarana er in.
Ik beweer/weet niet of dat het echt werkt. Maar wat let je om het te proberen?

Wens je in ieder geval heel veel sterkte en hoop dat je na het lezen van alle antwoorden op je vraag, een werkzame oplossing weet te vinden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing