Hoe komt het dat je haar langer wordt als het nat is?

Als je onder de douche staat, wordt je haar een stukje langer, dat hebben we allemaal al eens gemerkt, maar hoe komt dit?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3K

Antwoorden (3)

Dat komt omdat je haar veel zwaarder is door het water. Dan lijkt het langer omdat t glad naar beneden hangt door het gewicht van het water in je haar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
je haar weegt meer en wordt daardoor stijl als je een beetje krul of bekken in je haar hebt zitten en het droogt op springt het direct omhoog
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Door het water wordt het haar nat. Logisch maar ik bedoel ook dan dat het haar water opneemt. Hierdoor wordt het soepeler. Vergelijk het met papier dat je oprolt en je een stevig geheel krijgt, totdat je het in water steekt en het een slappe massa wordt,
Omdat het haar daardoor zwaarder wordt gaat het uithangen
Robby BB