Kun je groeihormoon krijgen zonder dat je een stoornis heb of iets dergelijks?

Ik zou graag langer willen worden, maar heb geen stoornis dat het groeien belemmert. Ik heb een normale lengte (ga niet vragen hoe lang ik ben), maar wil gewoon wat langer zijn.

Kan ik langer worden en op welke manieren? Ik ben 18 jaar oud.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
nee, dat geven ze echt niet zomaar, kan allerlei bijwerkingen hebben
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee..
Als je normale lengt heb geven je heus niks. En je kan niks doen om langer te worden, gewoon accepteren dat je niet langer word.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je bent al 18 dus zelfs MET groeihormoon zul je niet veel meer groeien tenzij je een zeldzame stoornis aan je hypofyse hebt maar dan was je dus wel duidelijk te klein. Verder zijn er heel veel ouders die hun veel te kleine kinderen géén groeihormonen geven vanwege de bijwerkingen inderdaad.
Amadea
10 jaar geleden
Als het je er alleen maar om gaat dat je langer wil zijn: schoeisel met blokhakken gaan dragen.

Antwoorden (2)

Nee, als je geen stoornis hebt of opmerkelijk klein blijft, is er geen enkele reden om groeihormonen te gaan slikken. Via de arts zal je ze dan zeker niet krijgen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zucht..........gelukkig maar : +
Nee, je bent al te oud. Groeihormonen hebben dan geen effect meer.
Ook zijn er bijwerkingen en om die reden zullen ze nooit zomaar gegeven worden.

Of bedoel je die medicatie waar je van in de breedte groeit? Ook die hebben nare bijwerkingen, het is maar dat je het weet.