Kan het voorkomen dat je iets droomt en dat in die droom iemand voorkomt die op dat moment hetzelfde droomt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (4)

Dat betekend dat ook die gene in zijn eigen droom voorkomt. Het lijkt mij erg onwaarschijnlijk, maar ik denk zeker dat het mogelijk is, want als je allebei toevallig precies het zelfde hebt mee gemaakt dan kan het onderbewustzijn bij allebei de zelfde droom maken waardoor de gebeurtenis word verwerkt. Toch denk ik niet dat de zelfde details bij allebei het zelfde kunnen zijn.. tenzij er een bovennatuurlijke kracht mee werkt....

Uiteindelijk is de wereld groot en is er heel veel mogelijk en de geest (gedachten) van een mens zijn wonderbaarlijk groot!

Ik ben wel benieuwd hoe zo'n vraag in je op komt! Ook weet ik niet of je echt een antwoord gaat krijgen wat je volledig tevreden zal stellen, maar succes! Ik hoop je een beetje geïnformeerd te hebben.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik kom vrijwel altijd zelf in mijn eigen droom voor..daarbij is een droom niet altijd wat je hebt meegemaakt dus kan best zijn dat een ander die erbij was hetzelfde droomt, alleen zul je het zeer waarschijnlijk nooit weten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ja natuurlijk, maar niet tegelijkertijd dat iemand anders ook jou droom droomt. mijn punt was dat als jij droomt dat die ander in jouw droom is, waar ben jij dan en als die andere het droom droomt die dan vanuit jou perspectief of uit zijn eigen perspectief.
Dat ligt eraan wat je met 'hetzelfde' bedoelt. Maar aangezien toeval bestaat, kan het natuurlijk wel. Al is de kans ongeveer eh... nul. Maar niet helemáál nul.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens mij helemaal niet. Je droom bestaat eigenlijk uit dingen die je de laatste tijd hebt gezien, gehoord of meegemaakt, en dat verwerken je hersenen in een droom. Dus ik denk van niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
hoi Evertjan,

ik denk van wel. ER zijn voorbeelden te over van eeneiige tweelingen die honderden kilometers van elkaar ineens hetzelfde meemaken. Waarom zouden twee mensen dan niet van hetzelfde kunnen dromen? Ik droom soms over iemand die ik jaren niet gezien heb en waarmee ik door onvoorziene omstandigheden daarna ineens te maken krijg. Ik denk dus dat dromen méér is dan alleen het verwerken van wat je hebt meegemaakt....groet Diny
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Cryofiel
10 jaar geleden
Wat je beschrijft is niets bijzonders, hoor. Het heet selectieve aandacht. Voorbeeld: je droomt eens over een vrouw met een rode broek die door een winkelstraat holt. En je droomt eens over een vrouw met een gele broek die door het park wandelt. Ook droom je eens over een man met een groene broek die op een bankje zit. Een week later zie je een ongeluk. De ambulance is er al, maar de gewonde ligt nog op straat. Je ziet dat het een vrouw met een gele broek is. Ogenblikkelijk denk je aan de droom over de vrouw in de gele broek die door het park wandelde. En je denkt: "Zie je nu wel, die droom had iets te betekenen, dromen zijn méér dan we denken." Maar dat denk je alleen maar omdat je op dat moment alleen aandacht hebt voor juist die ene droom. Als je even intens zou denken aan de droom over de vrouw in de rode broek of de man in de groene broek, zou je inzien dat het slechts puur toeval is.