Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (3)

als je verkouden bent is je neusslijmvlies ontstoken.
ter bescherming produceert dat dan een grote hoeveelheid snot.
(Lees meer...)
Rieneke1
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
+1, maar behalve echt snot als je verkouden bent kun je bij koude tegenwind ook een druppel aan je neus krijgen, maar dat is dan traanvocht van je ogen, dat via een klein kanaaltje in je ooghoek je neus in loopt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
en hoe zit het als je huilt, of pittig eten eet? want ik krijg dan ook een snotneus. dan is je slijmvlies toch niet ontstoken? (ben even nieuwsgierig nu)
Rieneke1
15 jaar geleden
ik denk dat je met heel pittig eten je slijmvliezen kortdurend irriteert.
bij huilen weet ik het niet precies, er komt dan natuurlijk ook veel traanvocht vrij.
misschien dat de slijmvliezen in de neus van de weeromstuit meedoen.
Normaal dikt snot wat in, dus is te stroperig om uit je neus te lopen... Als je verkouden bent, krijg je meer water en het dikt minder in, dus het loopt uit je neus, daarom...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Meestal wordt een verkoudheid veroorzaakt door een virus. Door het virus gaat het slijmvlies ontsteken en zwelt het op. Hierdoor wordt er meer snot geproduceerd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing