Twee vullingen in tanden kanariegeel, kan dit gekomen zijn door het eten van kerrie ?

Vorige week ben ik naar de tandarts geweest. Een vulling was aan vervanging toe en op de randjes van enkele andere tanden zaten vlekjes die ik graag wilde laten wegwerken. Dit weekend viel me ineens iets op toen ik in het daglicht mijn tanden bekeek. Op de plek van een weggewerkt vlekje zat een kanariegele vulling. Dit lijkt nu iets te zijn weggetrokken maar de andere tand met de vervangen vulling is nog steeds kanariegeel. Ik heb diezelfde dag een Indisch gerecht gegeten met kerrie dus ik vreesde dat het daardoor kwam maar op 2 andere tanden waarop ze vlekjes heeft weggewerkt zag ik wel witte vullingen. Iemand een idee waardoor dit kan komen en wat er mis kan zijn gegaan ? Ik zou dit graag willen weten en misschien een ervaring hiermee van iemand anders willen horen voordat ik ga bellen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.1K

Het beste antwoord

ik heb het hier op school bij de tandartsassistente opleiding gevraagt aan de tandarts
het kan inderdaad komen door te veel kerrie eten.
goed poetsen is zijn devies en bij je volgende tandartsbezoek even aankaarten bij de tandarts het kan zijn dat er iets mis is gegaan bij het plomberen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het kan zijn dar het cement van de vulling verkleurt. Dat zou niet mogen. De kerrie heeft de stof kurkuma en dat is een heel gemene hardnekkige kleurstof die moeilijk verdwijnt. Kijk het nog even een week aan en als het dan niet weg is, toch even de tandarts bellen, want dan heeft hij denkelijk iets niet goed gedaan. Begin niet met waterstofperoxide en andere bleekmiddelen want dan kan je de tandarts niet laten zien wat het probleem precies is.
Je zou ook gelijk even kunnen bellen en kunnen vragen of je zelfs al iets kunt doen om het op te lossen.