Mijn voorhuid is gescheurd, is dit een groot probleem?

Ik heb gisteren seks gehad, dat deed zeer en later bleek een stukje van mijn voorhuid te zijn gescheurd, eigenlijk onder mijn huid. Is dit ernstig en groeit dit weer aan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
36.1K

Antwoorden (3)

Als je goed heb opgelet bij 1ste jaars biologie dan weet je dat je lichaam telkens in de weer is om nieuwe cellen aan te maken, als er iets stuk is dan gaat het lichaam vanzelf aan de slag met de cellen, als je na korte tijd geen verbetering ziet kan je het beste een arts opzoeken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit komt veel vaker voor dan je denkt! En het kan je zelfs nog wel een keer, of meerder keren overkomen. En het heet je toompje, die is dan gescheurd. Het is ook niets ernstigs, mits je de boel wel goed schoon houdt. Ik heb een forum gevonden waarop je ervaringen van andere jongens kunt nalezen en ook goede tips zult vinden. Verder voeg ik nog wat linkjes bij waar je meer info vindt. Succes, en geeft het even tijd te genezen voor je weer gaat sexen.

http://www.medischforum.nl/onderwerp/4141

http://www.dokter.nl/index.php/Penis-testikels/178637-Gescheurde-voorhuid.html

http://nl.wikipedia.org/wiki/Frenulum_preputii_penis

http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1849724
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik had het idd zitten zoeken, maar het is niet mijn toompje(draadje). Het is echt mijn voorhuid die open is gescheurd, maar ik heb al contact met een dokter gehad die mij vertelt heeft dat het heel snel heelt en dat voortaan met condoom makkelijker gaat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je moet het wel even de tijd geven om te genezen. Een vriend heeft hetzelfde probleem (dus niet het toompje) gehad en hij was er toch wel eventjes zoet mee (3-4 weken voordat het er goed uitzag). Zorg er in ieder geval voor dat je jouw voorhuid even goed schoonmaakt na het plassen, dan gaat de genezing over het algemeen ook sneller. Wel vind ik de reactie van jouw dokter een beetje raar. Je zou het dus volgens hem altijd met condoom moeten doen omdat dat makkelijker gaat en je zo voorkomt dat je jouw voorhuid scheurt. In dat geval zou ik toch even kijken of bijvoorbeeld jouw vriendin vochtig genoeg is (of als je een vriend hebt, het wellicht daar ook te stroef gaat) of dat het toch eraan ligt dat jouw voorhuid toch iets te strak blijkt te zijn (in dat kader zou je alsnog kunnen overwegen om je te laten besnijden). Tenzij je er zelf geen bezwaar tegen hebt om het altijd met condoom te doen natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ze is zo nat als een oceaaaaaan. M'n voorhuid kan in erectie wel naar achteren, maar dat gaat wel met moeite, dus ik denk dat die te ver naar achter gaat tijdens penetreren en dan scheurt... echt vervelend dit.
Je moet het schoon houden ontsmet het een paar keer, het moet niet gaan ontsteken.
Een goed middel om te ontsmetten is je voorhuid even laten weken in lauw/warm kamillethee (klinkt gek, maar het helpt!) Succes