Waarom is het filter van een sigaret vrijwel overal en altijd geel/oranje met lichtgele vlekjes?

Tuurlijk zijn er enkele uitzonderingen, dat weet ik ook heus wel. Maar waarom ziet het filter van een sigaret er zo uit als deze eruit ziet? Waarom altijd dat geel/oranje papiertje met de lichtgele vlekjes?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
7.6K
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Originele vraag +

Antwoorden (1)

Het oranje/gele patroontje moet een kurk patroon voorstellen
In de jaren dertig kwamen er sigaretten uit speciaal voor vrouwen met een mondstukje, vaak gemaakt van kurk. Dit was trouwens geen filter. Toen twintig jaar later de filtersigaret meer in gebruik kwam heeft men er blijkbaar voor gekozen om het kurk-printje erin te houden. Voordeel van dit printje is dat je de bruine aanslag in het filter niet ziet en dat eventuele lipstick vlekken minder opvallen.

Toegevoegd na 1 minuut:
sigaretten met een mondstukje.... geen vrouwen met een mondstukje ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Plus,duidelijk antwoord,goed gevonden en leuk om te weten ;-)