Als je elke dag huilt ben je dan depressief of gewoon emotioneel

Ik moet de laatste tijd veel huilen. Terwijl ik alles heb wat ik nodig heb. Hoe het inneens.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
60.5K

Het beste antwoord

Gefeliciteerd, je bent aan diepte genezing toe.

Je huilt omdat je veel verdriet hebt opgeslagen. Dit is van vroeger en komt er nu uit. Omdat je het wilt loslaten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jij schrijft wat ik wilde zeggen in drie regels ! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat je gelijk heb. Ik had jaaaaaten niet gehuild. Bedankt voor het antwoord.

Andere antwoorden (13)

Als je huilt omdat je diep ongelukkig bent en hier niets tegen kunt doen dan kun je spreken van depressiviteit. Als je huilt omdat je erg blij of verdrietig wordt van iets en dat was voorheen niet zo, dan zouden het ook hormonen kunnen zijn. Ik weet niet of je man of vrouw bent en hoe oud je bent maar hormonen kunnen vreemde dingen met mensen doen, ook met mannen. Als de hormonen door je lijf gieren dan kun je daar heel emotioneel door gaan reageren op bepaalde dingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of je depressief bent valt uit deze informatie moeilijk te bepalen.
Wat zet je aan tot huilen? Films? Gebeurtenissen? Woorden of handelingen van anderen? Helemaal niks?

Je zegt dat je alles hebt wat je nodig hebt, maar dat maakt je nog niet per sé gelukkig...

Ben je de laatste tijd ook veel vermoeid?
Denk je nare gedachten?
Kan je nog wel genieten van dingen die je als iets leuks hoort te ervaren?
Dit kan wijzen op een depressie.

Er bestaan een heleboel depressie zelftests op het internet.
Hieronder zie je een paar sites met informatie over depressies en een test.

http://www.cz.nl/depressie?gclid=COSer-mM2p8CFYsz3godCjtEGQ

http://www.ggzdrenthe.nl/index.php?pageID=232

Natuurlijk moet je nooit 100% op die tests vertrouwen, maar het kan je misschien wat inzicht geven.

Voel je je erg slecht, ga dan eens praten met je huisarts, die kan je wellicht vertellen wat er aan de hand is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is geen schande om te huilen van geluk!

Op televisie zie je prijswinnaars van hoofdprijzen ook janken en dat is echt niet om dat ze er verdrietig om zijn dat ze zo`n hoge prijs gewonnen hebben...

Dat huilen komt in dat geval spontaan opzetten, vanwege zenuwen en/of spanning.

Zo ga ik er dus van uit, dat ook jij momenteel te maken hebt met spanningen in je leven. Huilen is een natuurlijke reactie daarop, om die spanningen te bestrijden.

Het lucht op, en je lichaam vraagt momenteel om die opluchting. Probeer eens meer momenten voor jezelf te vinden om te ontspannen. Maak af en toe eens een mooie wandeling door de natuur. Neem eens tijd om te luisteren naar ontspannende muziek.

En voor je gaat slapen, blijf op de rand van je bed zitten en neem eerst eens de afgelopen dag met jezelf door.
Ga pas liggen als je vrede met jezelf hebt daarover.
Dan zijn de spanningen weg, en kun je lekker slapen.

Ga ook eens wat eerder naar bed, dan ben je overdag beter uitgeslapen en meer opgewassen tegen spanningen.

Je bent niet te depressief of te emotioneel.
Maar je moet meer vrede met jezelf zien te vinden.
Ontspan! Relax!!

En praat er over met mensen die je vertrouwd.
Ook praten doet opluchten.

Sterkte!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Prima antwoord +1
Het is lastig in te schatten want wij weten je achtergrond niet , en we weten niet hoe jouw levensloop is.

Maar huilen kan enorm opluchten. Je kan het opeens nodig hebben om een diepe emotie in jezelf ruimte te geven om naar boven te komen.

Veel mensen tonen relatief weinig emoties. Ons is geleerd niet al te veel naar je gevoel , naar je hart te luisteren , maar vooral rationeel te denken en te voelen.

Maar het hart ( de bron van emoties) kan plotseling om aandacht vragen. Dat kan gepaard gaan met huilbuien.
Als het dan goed is , stabiliseert het zich weer over een paar maanden. Het lichaam zelf zorgt dat de balans terug komt.

Mijn vraag aan jou is of je voortdurend het gevoel hebt verdrietig te zijn, of dat het één keer per dag heftig naar boven komt .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je hebt alles, en dan huil je nog bijne elke dag. Denk dat het niks met depressief te maken heeft. Emotie kan wel een beetje rol in spelen, zoals misschien ben je dankbaarheid aan het aantonen. Dat je gelukkig bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bezitten is vaak het einde van het begeren. maar als jij dan nog steeds begeert ben je een heel gelukkig persoon want je zegt dat je alles hebt. als je niet meer begeert mis je tussen je Alles toch nog iets: iets nieuws om te begeren. dat kan een vervelend en leeg gevoel geven. er zijn dus meerdere redenen om vaak te huilen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
huilen alleen hoeft niet op een depressie te duiden.
heb je ook slaapproblemen, en eet je wel goed?
onderneem je nog dingen?
bij twijfel zou ik even langs de huisarts gaan.
Rieneke1
14 jaar geleden
Ligt er een beetje aan hoe oud je bent.
Op een gegeven leeftijd (de mijne bijv.) ga je huilen om het verdriet in de wereld. Dat deed mijn vader en dat doe ik. Huilen is misschien wat sterk uitgedrukt, 'maar het gemoed stroomt vol' zeiden ze vroeger.

Toegevoegd na 45 seconden:
In dat geval ben je gewoon emotioneel; lastig maaer wel een goed teken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iemand die depressief is huilt niet... Dat station is de depressieve persoon gepasseerd... (Wellicht zijn er uitzonderingen, ik spreek uit eigen ervaring)

Dus als je elke dag huilt is dat niet een teken van depressiviteit, dan is het wat anders... Het kan heel gezond zijn, want het leven is om te huilen, elke dag... Dus wellicht ben je veel gezonder en durf je veel meer gevoel toe te laten van een gemiddelde wereldburger...

TIP: Let eens op ´s nachts waar je over droomt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is misschien wel gezond, maar wel vreselijk storend. Bovendien - dat geldt voor mij althans - heb ik een voorkeur voor het kijken naar stukken die verdriet veroorzaken. Ik kijk dus niet naar Paul en Witteman of zoiets, want daar ga ik echt van huilen.
Je kunt ook nog gewoon zwanger zijn als je een meisje bent. Gejankt dat ik heb in die periodes... Hormonen zijn rare dingen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan aan zoveel dingen liggen. Heb je opgekropte emoties die eruit komen? Ben je zwanger? Gebruik je medicijnen? Ben je niet gelukkig met de situatie waarin je nu zit? Ga mij jezelf na van binnen waar het aan kan liggen. Onbewust weten we het antwoord vaak wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit komt bij veel mensen voor, al zou je dat op het eerste gezicht niet meteen aan iemand zien. Speciaal voor dit soort emoties ius er een goed natuurlijk voedingssupplement op basis van Chinese kruiden, Sensi Feelings Control
Je kunt er meer over lezen op: http://www.sensipharm.nl/product/14_11_Stress_Burnout_Angst__.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Depressief en emotioneel zijn inderdaad anders.

Emotioneel houdt meer in dat als er iets ergs is gebeurd waar je ongelukkig over bent.
Maar je kan ook emotioneel zijn wanneer er helemaal niets aan de hand is.
Emotionele 'periodes' heeft iedereen wel eens.

Depressief is meer het verdringen van leuke gedachtes.
Je kan daardoor slecht consentreren, hebt soms lichaamsklachten en vaak slapeloosheid.
Depressie is, anders dan emotioneel, op langere termijn.

Er is medicatie voor depressie, maar ik zou eerst erachter komen of het ook echt depressie is.
Je bent toch niet duidelijk genoeg over de symptomen, want depressie kan van alles veroorzaken en kan ook door van alles veroorzaakt worden

In ieder geval, veel succes.