mijn mama heeft haar baarmoeder en eierstokken laten wegnemen maar dit is al ongeveer 7 jaar geleden is het dan normaal dat ze bloed verliest?

ik ben erg bang dat er meer aan de hand kan zijn maar normaal mag ze toch geen bloed meer verliezen als ze haar baarmoeder en eierstokken hebben weggenomen vanwege een poliep?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Nee, dat is zeker niet normaal. Ze doet er goed aan om naar de dokter te gaan.

Toegevoegd na 18 uur:
Als ervaringsdeskundige kan ik een paar opties aandragen, maar de dokter is echt de allerbeste optie.
Als baarmoeder en eierstokken zijn verwijderd wordt de top van de vagina gehecht en met banden aan de bekkenrand bevestigd zodat de vagina rechtop blijft staan. Zou de top gaan lekken, dan is de kans op buikvliesontsteking buitengewoon groot.
Ook kan er sprake zijn van een bloeding in de blaas. Soms is er sprake van blaasgruis en dat irriteer de b blaaswand,, zodat et bloed meekomt. Ook kan er sprake zin van een blaasontsteking. Niet elke blaasontsteking geeft pijn of koorts, maar wel bloed in de urine. Dokter checkt dat simpel met een urinetestje.
Of uit de anus: er kan sprake zijn van een bloedende aambei. Als de bloeding hoger zit is er haast bij en moet je niet je kop in het zand steken. Met andere woorden: het kan een heel onnozel kwaaltje zijn maar ernstiger mogelijkheden zijn legio. Je moeder moet echt naar de dokter en niet wachten tot het over honderd jaar over is.