hoe kom ik erachter wie mijn vader is?

ik heb een geboorte akte aangevraagt daar staat niet in hoe ik daadwerkelijk een jaar lang heb geheten en de naam van mijn moeder heb gedragen 1 jaar later is ze getrouwd en die man heeft me erkend en dat staat in de geboorte akte erbij geschreven om 1 of andere reden willen ze me het niet vertellen maar hoe kom ik er zelf achter wie dan wel mijn biologische vader is want op de geboorte akte staat dat de vroedvrouw me bij de gemeente aangegeven heeft!!!!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
13.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met een DNA test kun je het achterhalen wie je biologische vader is
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Justin, dan moet vraagsteller wel een idee hebben wie het zou kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dank je doki jij leest tenminste wat er staat dat is dus iets wat ikniet weet dus heb geen vergelijking!!!!!!!!!!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@doki ja dat is waar, even niet een gedacht.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
nou zal het heel simpel vertellen ik denk omdat mijn moeder op de kermis zwanger is geworden en das alles wat ik weet!!!! familie zeggen dan allemaal ja wij weten het wel maar is niet aan ons om te vertellen wie we denken dat je vader kan zijn dan krijg ik weer te horen ach is niet belangrijk hij is door een motor ongeluk om het leven gekomen ...maar is leuk om er op je 18 jaar achter te komen dat je in het trouwboekje bij geschreven staat en de rest van je half broers en zusters niet en dan pas weten hoe en wat en dat er zon geheim gemaakt word over wie het dan wel is!!!
ronron1212
10 jaar geleden
Je moeder bepaald wat je achternaam is en dat hoeft niet die van je vader te zijn dat kan ook haar achternaam zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ja heb ook een jaar lang haar achternaam gehad totdat ze ging trouwen !!
ronron1212
10 jaar geleden
Dan nog hou je haar achternaam.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
nee omdat waar ze mee hertrouwde mijn erkent heeft hebben ze mij zijn achternaam gegeven en als ik nu geboorte akte opvraag krijg ik die dus van het jaar 1961 waarop staat dat hij me erkent heeft waar is die andere van het jaar ervoor vanaf 1960 ????????????????
Computoon
10 jaar geleden
Van iedere geboorte wordt maar 1 akte opgemaakt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mijn god, wat typ jij ongelofelijk irritant zeg. Overdreven veel leestekens en totaal geen vorm van interpunctie inderdaad. Snapte je de hint van Hardloper niet? In elk geval. Is er iemand in je familie die je best vaak spreekt of met wie je zelfs goed bevriend bent? Want als zij het gewoon weten maar ze willen het je niet vertellen omdat ze vinden dat het niet hun plaats is om dat te doen, is er vast wel een manier om hun te overtuigen. Je hebt daar gewoon recht op. Als hij daadwerkelijk door een motorongeluk is overleden zou je moeder je dat denk ik wel vertellen. Dat is niet iets om je voor te schamen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik heb een anonieme zaaddonor als vader en kan er nooit achter komen, zelfs mijn moeder weet het niet en kan er niet achter komen, dat kon toen nog volgens de wet..
dus je bent niet de enige wil ik je iig laten weten, mocht je er niet achter kunnen komen
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Hey hey ik ben dus bijna 15 en wil echt onwijs graag weten wie mijn biologische vader is mijn moeder wilt niks over hem zeggen en word zelfs wen beetje pissig als k er over begin! Ik heb geen idee waar te beginnen in onze foto boeken staat niks van hem! Iemand die weet waar ik kan beginnen of hoe ik mijn moeder zover kan krijgen dat ze over hem wilt praten? Kusjessss

Antwoorden (3)

Op de geboorteakte hoeft ook niet de naam van de bio vader te staan. Vader: onbekend staat er dan.
Dit staat ook zo op de geboorteakte van mijn jongste zoon. Officieel is zijn vader NERGENS te achterhalen. Niet bij de gemeente, niet in het ziekenhuis waar hij is geboren, enzovoort. Nergens!
Nu heeft hij wel contact met zijn vader, hoor, en ik zal dit nooit tegenhouden. Maar goed, stel dat er nooit contact was geweest, dan had mijn zoon toch van mij moeten horen wie zijn vader is, of van familie. Ik denk dat er voor jou dus ook niks anders op zit dan heel goed uitleggen waarom dit belangrijk voor je is en uiteindelijk hopen dat je moeder of iemand anders je de waarheid vertelt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb de reacties gelezen. Je zegt "...leuk om er op je 18 jaar achter te komen..."

Maar als je een akte krijgt uit 1961, terwijl je op zoek bent naar de akte uit 1960, dan zou je dus nu 53 zijn (of bijna). Daaruit zou ik je moeder rond of iets over de 70 kunnen schatten. Misschien schaamt ze zich.

Wat je zou kunnen doen, ongeacht je leeftijd of die van je moeder, is op onderstaande website kijken. Ik heb gegoogled op "vader zoeken" en dit waren de eerste twee in de zoekresultaten. Ik heb ze niet helemaal gelezen, dat moet je zelf doen. Maar mogelijk vind je hier informatie waar je iets mee kunt. Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je geboortenaam is die van je moeder, als de vader niet wordt vermeld. Ook als je biologische vader je niet heeft erkend ( of onbekend is, een one night stand komt tenslotte ook voor) kom je er niet achter.
Bij de geboorte wordt, als er een huwelijk is of geregistreerd partnerschap, gevraagd welke achternaam het kind zal dragen want dat kan je tegenwoordig kiezen als ouders. In alle andere gevallen heeft het kind de naam van de moeder. Je enige optie is , als dat kan, toch opnieuw je moeder te vragen wie je vader was. Dat blijkt nu niet te lukken, maar in feite heeft elk kind het recht te weten wie zijn biologische vader is. Je moeder vindt dat bepaald niet leuk kennelijk, maar ik denk dat je toch moet blijven proberen haar te vragen hoe het zit. Niet als je stiefvader erbij zit natuurlijk.
Bereid je wel voor op een hoop emotie en misschien hele nare verhalen, want vaak wil en moeder niet vertellen wat ze allemaal heeft meegemaakt vroeger.