Krijg je net zoveel zorg vergoed in het buitenland als dat je in Nederland zou krijgen ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
paulus811
10 jaar geleden
Je kunt je extra verzekeren voor ongeveer 150 per jaar. Je krijgt dan altijd de werkelijke kosten terug.

Antwoorden (2)

Nee, je krijgt het bedrag vergoed wat de behandeling in Nederland kost, het is dus verstandig ook een goede reisverzekering te nemen, waar een behoorlijk bedrag aan gezondheidszorg in vergoedt wordt, hoeveel dat is, ligt aan het land waar je heen gaat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
We hebben verkeerde informatie gekregen en ik heb mijn zorgverzekering opgezegd in NL. Een reisverzekering hebben we via de noorse werkgever van mijn vriend. Denk dat dit niet geld in Noorwegen, maar wel de reis naar NL. Dus dat betekend dat ik zowel een reisverzekering als een basispolis af moet sluiten, begrijp ik. Kan dit ook tijdelijk, want als ik een baan gevonden heb krijg ik wel zorg in Noorwegen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vraag even na aan de baas van je vriend of de reisverzekering ook in Noorwegen verzekerd, dat zou best kunnen. Een doorlopende reisverzekering wordt in de meeste gevallen eens per jaar afgesloten en geldt voor al je reizen. Is dit niet het geval, dan kun je een zorgverzekering in Nederland afsluiten die geldig is tot 2014, voor kortere tijd gaat niet, of de reisverzekering in dat geval nodig is, ligt aan de prijzen van behandelingen in Noorwegen. Kies in eerste instantie voor een zorgverzekering, dan kun je vragen of lezen tot welke bedragen er vergoedt worden en als je dat weet eventueel een reisverzekering afsluiten. Let wel, zowel de zorg- als reisverzekering dekt niet met terugwerkende kracht.
Dat id afhankelijk van de aanvullende verzekering die je hebt gekozen. Even je polisvoorwaarden nakijken.