Hoe krijg ik een medisch certificaat voor werk in het buitenland?

Het gaat om een certificaat waarin staat dat ik 'fit to work' ben en ook geen aanstekelijke ziektes heb. Blijkbaar is het niet toegestaan dit van de huisarts te krijgen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Zou toch bij de huisarts langs gaan,daar moet je toch beginnen.
Hij weet wel hoe je dit moet oplossen,evt door verwijzen naar
een specialist.
10 jaar geleden
Welke ziektes moeten er op staan:
TBC, Aids, Hepatitis A, B en C enz.
Als je nu begin met testen weet je over een paar maanden de uitslag. Afhankelijk van jouw gedrag zegt zo'n uitslag niet altijd veel en is dus geheel zinloos.
Dat je fit bent kan ik eventueel zelf wel vast stellen.
Als jij je nieuwe werkgever in het buitenland beduvelt zijn de gevolgen het zelfde als hier. Als je iets onder de leden hebt of een afwijking hebt die relevant is voor je werk, dan moet je dat vermelden.
Een gezondheidsverklaring zegt in het algemeen niets en is bijna nooit nodig.